Hej!
Har den senaste veckan haft en unken doft i badrummet, som jag misstänker kommer från golvbrunnen.
Vattenlåset går dock inte att lyfta upp som jag kunde när jag tidigare bodde i lägenhet. Bifogar bild här så ni ser hur det ser ut. Någon som vet hur jag kan göra?
Har den senaste veckan haft en unken doft i badrummet, som jag misstänker kommer från golvbrunnen.
Vattenlåset går dock inte att lyfta upp som jag kunde när jag tidigare bodde i lägenhet. Bifogar bild här så ni ser hur det ser ut. Någon som vet hur jag kan göra?
Kreta upp så mycket du kan med handskar. Häll i klorin och låt stå ett tag.B Baronen87 skrev:
Mitt vattenlås i badrummet rensar jag varannan månad. Med två döttrar och fru med lång hår blir det enorma mängder hår, har svårt och se att man ska kunna spola bort det med varmt vatten. Det blir fastlindat i vattenlåset. Kan ta en bild nästa gång.. 😃
EDIT:
Är du säker att du inte kan lyfta den vita plasten som sitter under den blå tätringen? Eller vattenlåset kanske saknas? Det borde vara den blå ringen som ska täta insatsen till vattenlåset? Annars vad fyller den för funktion?
EDIT:
Är du säker att du inte kan lyfta den vita plasten som sitter under den blå tätringen? Eller vattenlåset kanske saknas? Det borde vara den blå ringen som ska täta insatsen till vattenlåset? Annars vad fyller den för funktion?
Damn, har också tre kvinnor i huset, räcker att rensa en gång per år. Men jag har en sil i badkaret vi rensar då och då.B ByggareNic skrev:Mitt vattenlås i badrummet rensar jag varannan månad. Med två döttrar och fru med lång hår blir det enorma mängder hår, har svårt och se att man ska kunna spola bort det med varmt vatten. Det blir fastlindat i vattenlåset. Kan ta en bild nästa gång.. 😃
EDIT:
Är du säker att du inte kan lyfta den vita plasten som sitter under den blå tätringen? Eller vattenlåset kanske saknas? Det borde vara den blå ringen som ska täta insatsen till vattenlåset? Annars vad fyller den för funktion?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där hålet brukar ju vara på avloppssidan. Det brukar vara för att kunna rensa. Det borde vara pluggat när man inte rensar. Dvs alltid. Annars luktar det ju avlopp. Men det kan ju inte bara vara sista veckan, det borde ju vara ständig avloppslukt annars?
Kanske jag missförstått konstruktionen av just detta vattenlås, känner inte igen modellen.
För att ta upp vattenlåset brukar det ibland krävas rejält med kraft är min erfarenhet
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Exakt så! Ser motsvarande ut på gamla gjutjärnsbrunnar, då sitter där en mässingsplugg som kan vara ett h-e att få loss så jag fick hålsåga bort min och sätta dit en kork.
Avloppslukt borde kommit av och till beroende på undertryck i avloppsrören, kork är ett måste där. Finns troligen gummipluggar att köpa eller om man fixar till något eget.
Avloppslukt borde kommit av och till beroende på undertryck i avloppsrören, kork är ett måste där. Finns troligen gummipluggar att köpa eller om man fixar till något eget.
Produkter som diskuteras: "hålsåga"
Hålsågar
Hålsågar är specialiserade verktyg som används för att skapa perfekt runda hål i en mängd olika material. De kan användas för allt från trä och plast till metall och gips, och kommer i en rad olika storlekar för att passa alla projekt.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

