Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
Läs förteckningen på vad som är i flaskorna så ser du att det bara är fettlösande medel, ytaktiva medel mm. Inga konstigheter direkt och inget som är unikt för gasspis. Sen kan man ju ifrågasätta vissa ämnen som är tillsatta som är allt annat än skonsamma men det är en annan diskussion.E El-Löken66 skrev:
Råkat köpa?E El-Löken66 skrev:
Så du tror på fullaste allvar om han letar på en förpackning med annan bild på, men med samma EAN att han får ett annat resultat?
Jag har arbetat med gtin-produkter så ni ska inte komma här och försöka läxa upp mig i detta avseendet.FredrikR skrev:
Det finns inga hinder att ändra bilden från gasspis till ugnsrengöring enligt vad jag beskrivit.
Orsaker kan exempelvis vara att bändasig till en större marknad eller undvika skadeanspråk då galshällen repas.
Men bilden är mycket tydlig.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
Diskussionen om Mr Muscle ger jag mig inte in i. 
Däremot vet jag att bikarbonat och ättika är en suverän kombination till mycket.
Jag använder det till rengöring av vattenlåsen också. I med det på kvällen och låt stå över natten. På morgonen sköljning med hett vatten och vattenlåsen blir rena och fina.
Gör detta regelbundet i förebyggande syfte.
Även till ugn och rostfritt är bikarbonat mycket effektivt liksom till att rengöra t.ex. muggar som missfärgats av te.
Däremot vet jag att bikarbonat och ättika är en suverän kombination till mycket.
Jag använder det till rengöring av vattenlåsen också. I med det på kvällen och låt stå över natten. På morgonen sköljning med hett vatten och vattenlåsen blir rena och fina.
Gör detta regelbundet i förebyggande syfte.
Även till ugn och rostfritt är bikarbonat mycket effektivt liksom till att rengöra t.ex. muggar som missfärgats av te.
Bilden?E El-Löken66 skrev:Jag har arbetat med gtin-produkter så ni ska inte komma här och försöka läxa upp mig i detta avseendet.
Det finns inga hinder att ändra bilden från gasspis till ugnsrengöring enligt vad jag beskrivit.
Orsaker kan exempelvis vara att bändasig till en större marknad eller undvika skadeanspråk då galshällen repas.
Vad står det på förpackningen då, står för gaspis på baksidan fast det klart och tydligt står ugn frampå?
Svara hellre på frågan om du tror det finns två olika produkter med samma EAN istället för att berätta vad du jobbat med.E El-Löken66 skrev:Jag har arbetat med gtin-produkter så ni ska inte komma här och försöka läxa upp mig i detta avseendet.
Det kan ju vara som så. Att produkten är utvecklad för gasspis.
Detta säljer inte i mängder.
Man har du ändrat bilden så gasplattorna inte syns mer utan bara en elugn med galler.
Jag har förklarat anledningen för er tidigare.
Nu har du en produkt utvecklat för ett område, som numera inte längre finns i Sverige.
Men i andra länder. Då går det med en annan etikett sälja den här med. Att det inte fungerar är en annan femma. Det är kanske marginellt bättre än vatten, eller vad menar TS? Till gasspisar är den däremot suverän.
Vi kommer nog inte längre i diskussionen. Vet hur GTIN fungerar som sagt. Samt att ugnar kan vara jobbiga at rengöra.
Vill ni inte lära er av det är det er förlust.
Man har du ändrat bilden så gasplattorna inte syns mer utan bara en elugn med galler.
Nu har du en produkt utvecklat för ett område, som numera inte längre finns i Sverige.
Men i andra länder. Då går det med en annan etikett sälja den här med. Att det inte fungerar är en annan femma. Det är kanske marginellt bättre än vatten, eller vad menar TS? Till gasspisar är den däremot suverän.
Vi kommer nog inte längre i diskussionen. Vet hur GTIN fungerar som sagt. Samt att ugnar kan vara jobbiga at rengöra.
Var är det vi inte vill lära oss?E El-Löken66 skrev:Det kan ju vara som så. Att produkten är utvecklad för gasspis.
Om vad som funkar bäst att rengöra ugnen med eller att det är olika medel för fastbränt fett i olika typer av ugnar, eller grillgaller?
Eller att det är olika produkter med samma EAN?