Det är bara att konstatera att lägenheten behöver fräschas upp före försäljning. Badrummet har vita klinkers och fogar som en gång var vita. Har försökt med vanlig badrumsrengöring, men... Söker tips på dundermedel för rengöring.
Vill minnas att det var en tråd ang. detta för nåt tag sedan där ngn. rekommenderade "Ta Väck" från COOP Forum(tror bestämt det hette så :-/ ganska bestämt iaf.
), som om jag inte missminner mig skulle vara väldigt effektivt på smuts och svartmögelprickar.
//Christina.
PS: Har dock inte testat själv/DS.
//Christina.
PS: Har dock inte testat själv/DS.
Ahaaa..... synd bara att det inte verkar finnas ngn. enkel "tillbehörsånggrej" då nu maken så lägligt köpt en högtryckstvätt från samma företag, fast då ryker väl hela fogen antagligen :
men det hade varit fiffigt om man även hade kunnat använda den där högtryckstvätten till nåt "nödvändigt" ;D 
//Christina.
//Christina.
Då skulle han ha satsat på en sånhär istället: http://www.karcher.se/industri/HDS.htm ;Dbyggimpert skrev:
I stället för att rengöra fogarna kan man färga dem. I våran tidigare lägenhet la jag klinker i köket och använde för ljus färg på fogen. Det såg snyggt ut i början men blev förstås fult efter ett tag. Då köpte fogfärg på Coop som jag "målade" fogarna med och de blev som nya.
Produkter som diskuteras: "rengöra fogarna"
Fogborste Recycling grå/orange Fuginator
Rengör fogar mellan kakel
166 kr inkl moms
Läs mer
Trodde ett tag att det var en sån han köpt, men den ser ju konstigt nog inte likadan ut :Immobil skrev:
//Christina.
PS: Fast maken( :-*) är ju förstås jättenöjd med den trots att den varken duger till fönsterputs eller fogtvätt/DS.