Hej! Har precis börjat rengöra altanen med altantvätt och skrubba skrubba skrubba för hand. Sen kom jag på att jag köpte ett set med skurborstar för skruvdragare och testade den på en mindre yta. Verkar rengöra svinbra men blev lite orolig om jag förstör träet kanske? Hittar ingen tråd om någon som haft samme briljanta idé så vad tror ni?

Det är liksom en standard rund skurborste med plastfibrer. "Borde" ju vara samma sak som när jag för hand skurar med en rotborste (lite grövre fibrer) bara lite starkare men jag kanske underskattar kraften i maskinen...

Gärna en bild så blir det lättare att förstå hur den roterar och hur elak den kan vara.

Hep Hep skrev:
Gärna en bild så blir det lättare att förstå hur den roterar och hur elak den kan vara.
Så här såg det ut när det torkat nu på morgonen. Så uppenbarligen har jag ruggat träet ganska rejält det var inte direkt vad jag hoppats på. Men det blev väldigt rent! :) vad tror ni o att olja en gång sen sandpappra innan en oljestrykning till?

• En gul och svart borrmaskin med en stor röd roterande borst monterad, står mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktigt trästaket i solljus med skugga av staketets övre del.
    Skapa konto
  • Träplankor med ådring belysta av solljus som skapar skuggor och djup. Naturliga mönster och texturer synliga.
    Skapa konto
K
Högtryckstvätt fungerar bra, håll lite avstånd bara annars ser det ut som på bilden du visade.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.