1 636 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Relining
Det är lite osäkert var det läcker, antingen i skarven mellan nya plaströr (under nytt badrumsgolv) och gamla gjutjärnsrör eller om det är en spricka på ovansidan av gjutjärnsröret. Det läcker alltså bara om det blir ett rejält stopp i röret, och då kommer det ner i taket i källaren. Detta har hänt en gång på snart 4 år, men ska ev sälja framöver och vill gärna fixa ev fel på röret..
Ja så kan det nog vara..de har filmat men inte hittat några fel på rören. Badrummet gjordes innan vi flyttade in pga en vattenläcka ner i källaren. Det är samma spricka i taket som det nu kommer små droppar ur när det blev stopp. Stoppet orsakades med största sannolikhet av att min son kastade ner något, så det var tvärstopp..när de spolade så försvann problemet och har ej varit stopp efter det..men känns sådär att sälja och bara ”så ni vet så kan det läcka i källaren om ni får stopp i avloppet, lycka till” 
Ledsen för er skull, det kommer inte att bli tätt där, men fråga något företag om det går, det kanske inte finns någon garanti för det och om ni har otur så kan det bli ett dolt fel vid försäljning, ni är medvetna om det nu. Annars bara riva taket och göra om och ansluta med plaströr ner till golv i källaren. Hoppas att det inte är ett betongvalv, då ryker hela badet med.
Tror du det? Vägg i vägg med badrummet finns en liten gästtoalett (med gamla rör) den toaletten går ner med ett rör genom golvet till källaren. Det måste vara något fel på röret mellan badrum och gästtoalett tänker jag, alltså på det vågräta hållet. Röret genom golvet ner till källaren är det inget fel på vad jag vet. Det kan inte gå att relina den biten, liksom mellan badrum och gästtoalett och sen ner genom golvet?
Klicka här för att svara