Det viktiga är att välja rätt teknik, och framförallt att göra upphandlingen korrekt. Rätt utfört är relining en bra teknik, som ger självbärande rör av samma kvalitet, hållbarhet och garanti som att lägga nya plaströr.
Styrelsen måste dock ha god koll på var ansvarsgränsen mellan förening/boende går. Det finns i Borättslagen, men klausulen är inte fast, och kan förhandlas om.
Det finns som sagt mycket att tänka på. Jag har skrivit ett långt inlägg om detta i en tidigare tråd.

(BTW angående stenskott i ytterruta; yttre glaset är i så gott som alla BRF föreningens ansvar, medan den inre hör till boende)

I min BRF så ligger ansvaret för allt glas i fönsterna tyvärr på de boende, pga stenskott fick jag själv se till att få åtgärdat ytterrutan samt själv betala självrisken, så har man otur i vår förening kan det ju bli stenskott många gånger pga bla löv/grusblåsen vilket kan kosta den boende stora summor samtidigt som vi inte har rätt att säga ifrån om användandet av blåsarna, och att som boende kunna bevisa att det är löv/grusblåsen som orsakat stenskott är ju i stort sett omöjligt om man inte installerar en kamera.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.