Har luftat. De båda mätarna visar 15 grader. Har sedan tidigare vattenburen golvvärme men även vanliga element. Detta är nästan nytt och i kök och hall. Sänkte i våras men nu när jag ska höja går det inte. Ser bra ut vid värmepumpen. Vad göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad/var sänkte du i våras?
Var det maxtermostaten på inkommande framledning till golvvärmeshunten?
Den "ska"/bör stå på samma inställning året om.
Om det är den du har ändrat på så kan ventilkäglan fastnat i stängt läge, knacka/banka då på ventilhuset med hammare.
Var det maxtermostaten på inkommande framledning till golvvärmeshunten?
Den "ska"/bör stå på samma inställning året om.
Om det är den du har ändrat på så kan ventilkäglan fastnat i stängt läge, knacka/banka då på ventilhuset med hammare.
Den termostat till vänster i mitten som ser ut som de som sitter på element är den jag sänkte med. Ok tack ska prova. Men hur gör jag för att reglera värmen om inte där? Är ventilhuset i direkt anslutning till den termostaten? Ursäkta okunskapen. Mvh
Vänster nere på bilden inte i mitten som jag skrev..
Termostaten är monterad på/mot ventilhuset, så ja.
Generellt så sker all reglering av rumstemperaturen utav reglering av framledningstemperaturen ut från "pannan".
För att detta ska fungera optimalt så måste hela värmesystemet vara rätt injusterat.
Generellt så sker all reglering av rumstemperaturen utav reglering av framledningstemperaturen ut från "pannan".
För att detta ska fungera optimalt så måste hela värmesystemet vara rätt injusterat.
Jättetack! Det hjälpte att knacka och tack för hjälpen ☺️
Klicka här för att svara