Hej.Bytte garageportöppnaren till en Boxer 1000 men ljuset som tänds vid manövrering är sämre än i ett stearinljus.Tänkte koppla en mellanrelä på utgången till den inbyggda fjuttiga belysningen för att kunna tända en ordentlig lampa.Mätte på kretskortet vid öppning/stängning och fick ca 33vdc men när porten nådde sitt ändläge sjönk spänningen till ca 28vdc,varför?Vilken spolspännig ska i detta fall reläet ska ha?
Mvh
 
Det är väll LED lampa/lampor?
Då är risken stor att den inte klarar högre belastning än vad LEDen drar. Om det är parallellt med LEDen du tänkt koppla relät.

Alternativ:
Kanske trigga impulsrelä när själva motorn går?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.