M Mattias73A skrev:
Här kommer några bilder på hur skillnaden i färgnyans mellan skivorna ser ut på våran bänkskiva från Granitop

/Mattias
Är det en lång yta där bänkskivan ligger? Med tanke på att du har en skarv vid utskärning för häll (eller om det är diskho)?

Satsuki
Vi renoverade köket för ca 10 år sedan och köpte skivan (granit) från Marmor & Granit i Kristanstad. Vill minnas att priset var så mycket bättre än Landernäs att det var värt att hämta i Kristanstad.
Skivorna är fina, bra passform och ffa helt lika i färg.

D Denaxe skrev:
Är det en lång yta där bänkskivan ligger? Med tanke på att du har en skarv vid utskärning för häll (eller om det är diskho)?
Det handlar kanske mer om att man riskerar att knäcka stenskivan om den varit i ett stycke.

X xLnT skrev:
Det handlar kanske mer om att man riskerar att knäcka stenskivan om den varit i ett stycke.
Ja därav min fråga... Vet att en bänkskiva inte får överstiga xxx antal cm. Undrar för om det inte är så långt, och dom skarvar, så är det inte snyggt gjort.

D Denaxe skrev:
Ja därav min fråga... Vet att en bänkskiva inte får överstiga xxx antal cm. Undrar för om det inte är så långt, och dom skarvar, så är det inte snyggt gjort.
Den är skarvad pga sin längd

/Mattias

M Mattias73A skrev:
Den är skarvad pga sin längd

/Mattias
Fast behövs ju inte 2 skarvar, om blocket tillåter kan man nog få ut granitskivor upp till 3.4m

Jag köpte från Skåne marmor i Helsingborg , eller de vart dem genom kökstillverkaren. Använder inte dem en gång till iaf.:sweat:

Glömt svara här...sedan i maj är bänkskivan på plats. Blev från Ystad, komsta-sten. Mycket bra :)

T TechChad skrev:
Granitop har jag sen några år tillbaka. Trevliga och enligt tidplan. Inge strul med kvalitén eller med något. Har även fönsterbrädor som dom gjort.

En nackdel, inte någon svensk kommunikation alls. Alla mail och dom som var på plats pratade engelska.
VARNING- OSERIÖS FÖRETAG!

För ett år sen anlitade vi Granitop och beställde carrara marmor bänkskiva.
Vid montage var skadat och limmat hörnet lagt fel silicon i skarvar som ser ut fetta fläckar.
I november monterades ny bänkskiva och har massor av skador på stenen och lagt fel silicon igen. Led belysning vandaliserad, skadad parkettgolv och vatten kopplad på fel sätt som kunde orsaka vattenskada.(på våning 7).
Det är företag som vill inte lösa problem och slösar din tid. Ingen tydligt svar med rimliga förslag, tidsfördröjning!
Vanligen kontakta oss för mer information och bilder, kan göra visning hos oss och på en till ställe vart finns Granitop marmor bänkskiva med fetta fläckar i skarvar av silicon.

TÄNK EFTER TVÅ GÅNGER INNAN DU BESTÄLLER EN STEN FRÅN DETTA FÖRETAG!

Mvh Olga
( olgamarkovskaja@yahoo.com)

Skickat från Yahoo Mail för iPhone

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.