Hej,

Vi har idag ett trådlöst system och ett äldre kabelanslutet system från Roth.
Jag tänkte byta ut de kabelanslutna mot trådlösa termostater då det finns plats i mottagaren, dock så säljs de inte längre och den nya modellen som de har tagit fram är inte kompatibel med den gamla... :(

Så nu är det fritt fram att välja en ny leverantör, vad har ni för erfarenheter?

Helst vill jag ha ett system som dels är trådlöst och som jag kan koppla till Home Assistant eller liknade system.

Skrota tanken på trådlöst oh termodon, stryp in till en diff på ca 4 till 5 C per slinga och du behöver inte tänka mer på det, Tempen ställs in med shunt eller VP

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Skrota tanken på trådlöst oh termodon, stryp in till en diff på ca 4 till 5 C per slinga och du behöver inte tänka mer på det, Tempen ställs in med shunt eller VP
Nja, jag vill kunna stänga av värmen till ett rum. Barnen har olika preferenser på vilken temp de vill ha å då vill jag inte köra på värme som de vädrar ut med öppet fönster.

Jag har blandat golvvärme och radiatorer.

Då sätter du en termostat och termodon på den slingan om den är ensam för det rummet. Lite udda men i bland blir det så.

J jonaserik skrev:
Då sätter du en termostat och termodon på den slingan om den är ensam för det rummet. Lite udda men i bland blir det så.
Det är kanske så att det är lite udda... det är en slinga per rum.

Låt oss säga att jag har en temostat per rum, vilket fabrikat skulle ni rekommendera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.