Öppnade första paketet Tarkett bokgolv, och såg att 4 av 6 brädor är kantstötta. Jag tycker detta är en självklar reklamation, vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det verkade kunna få att få ersättningsgolv för de bitar som var kantstötta. De ville jag gick igenom alla paket och sa hur mycket fel det var.
Är det något problem med att öppna alla paket, det kan dröja en vecka tills alla är öppnade, och sen en vecka eller två innan man får det nya. Hur känsligt är det med batchnummer? Är bokparkett från Tarkett.
Är det något problem med att öppna alla paket, det kan dröja en vecka tills alla är öppnade, och sen en vecka eller två innan man får det nya. Hur känsligt är det med batchnummer? Är bokparkett från Tarkett.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Eftersom de har bett dig öppna alla paket så innebär det nog konsumenträttsligt att de tar ansvar för följderna. När jag fick ett paket med kantstötta parkettbrädor, såg ut ungefär som dina, hade jag ett nytt paket typ 2 dagar efter att butiken hade accepterat reklamationen.M -MH- skrev:Det verkade kunna få att få ersättningsgolv för de bitar som var kantstötta. De ville jag gick igenom alla paket och sa hur mycket fel det var.
Är det något problem med att öppna alla paket, det kan dröja en vecka tills alla är öppnade, och sen en vecka eller två innan man får det nya. Hur känsligt är det med batchnummer? Är bokparkett från Tarkett.
Jag vet inte hur Tarkett paketerar numera men då för 7 år sen var det genomskinlig plast så det gick att se var det var kantstött utan att öppna paketen och sen skar jag upp plasten bara där jag såg skador.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det ser ut som att de har lärt sig skydda parketten bättre men då får du ju öppna paketen. Särskilt det andra paketet uppifrån ser ju ut att ha ökad risk för skador.
Tillägg: Det går att se ditt namn och adress på bilden.
Tillägg: Det går att se ditt namn och adress på bilden.
Misstänker ni ovarsam hantering och risk för skador i fler förpackningar så hade jag definitivt öppnat och kika efter. Vore ju tråkigt att hålla på och dribbla fram ett ersättningspaket bara för att senare upptäcka att det finns ännu fler skador.
Hur stor andel av totala mängden brädor handlar det om och hur mycket marginal har ni tagit till för spill?
4st skadade kortsidor kan man ju egentligen trolla bort genom att kapa bort och lägga närmast vägg. Räcker brädorna ändå till så kanske ni kan förhandla er till en prisnedsättning stället för utbyte?
Hur stor andel av totala mängden brädor handlar det om och hur mycket marginal har ni tagit till för spill?
4st skadade kortsidor kan man ju egentligen trolla bort genom att kapa bort och lägga närmast vägg. Räcker brädorna ändå till så kanske ni kan förhandla er till en prisnedsättning stället för utbyte?
Fyra brädors marginal tror jag, en bräda har redan gått åt när jag borrade fel för rören.😳 Om det inte är några fler felaktiga brädor och jag inte gör fler tavlor så klarar jag mig möjligen genom att använda i kanterna.
Nej har man snålt med brädor så har jag full förståelse för det.BirgitS skrev:
Men hade man redan haft lite mer tilltaget med marginal för spill så hade jag tjatat till mig viss återbetalning som kompensation. Ser ingen anledning att spendera timmar av mitt liv på att sitta och skjutsa paket med golv fram och tillbaka för att rätta till nåt litet som ändå skulle hama i spill-högen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
När jag fick ett transportskadat paket, jag tror det var 3 brädor med skador, så fick jag en leverans hem av ett nytt paket typ efter två dagar och de skadade brädorna/paketet var det ingen som var intresserad av att få tillbaks. Då var det beställt online med hemleverans från början.S Stuff skrev:Nej har man snålt med brädor så har jag full förståelse för det.
Men hade man redan haft lite mer tilltaget med marginal för spill så hade jag tjatat till mig viss återbetalning som kompensation. Ser ingen anledning att spendera timmar av mitt liv på att sitta och skjutsa paket med golv fram och tillbaka för att rätta till nåt litet som ändå skulle hama i spill-högen.
Man har rätt till att få ersättning för alla utlägg vid garanti/reklamationsärende.
Javisst. Jag tänker inte säga emot dig om principerna och rättigheterna utan det är helt rätt som du säger.BirgitS skrev:
När jag fick ett transportskadat paket, jag tror det var 3 brädor med skador, så fick jag en leverans hem av ett nytt paket typ efter två dagar och de skadade brädorna/paketet var det ingen som var intresserad av att få tillbaks. Då var det beställt online med hemleverans från början.
Man har rätt till att få ersättning för alla utlägg vid garanti/reklamationsärende.
Har man en sån smidig motpart så är det ju inga problem och bara köra på.
Min poäng var mer att det inte såg ut att vara hela brädor som var förstörda utan bara några millimeter längst ut på en kortsida som kan kapas bort och resten av brädan är fullt användbar.
OM man måste tjafsa så handlar det alltså om slöseri av ens tid för några millimetrar virke.
Det är väl fint om de ersätter kostnader för transport och liknande. Men timmar av ditt liv får du aldrig tillbaka