Köpte uterum från Skånska Byggvaror i slutet av 2014. Allt fick sedan stå i garaget till våren 2015 innan de sattes upp av snickare. Vi har varit väldigt nöjda med allt men idag såg jag något jag inte sett tidigare.
Dörrarna är inte helt lika och känns framförallt som lite av ett plockepinn. Som ni ser på bild 1 skall ramen vara helt tät mot listerna för att uterummet skall bli tätt och ingen fukt skall tränga in.
Så ser det dock inte ut på alla dörrarna. Bild 2 visar hur flera av mina dörrar ser ut. Här går inte ramen hela vägen ut och det sluter inte tätt. Vissa dörrar har det på ena sidan andra har det på nästa. Det är lite slumpen vart. Oroväckande är att några har det på utsidan.
Sedan kollade jag även mina övre fönster (bild 3) och även här är det en glipa.
Skulle behöva er hjälp här. Bör man reklamera detta. Är det ett okej utseende?
Bör man reklamera trots att såpass lång tid har gått. Vi är inom 3 år och jag har inte sett detta förrän nu.
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Dörrarna är inte helt lika och känns framförallt som lite av ett plockepinn. Som ni ser på bild 1 skall ramen vara helt tät mot listerna för att uterummet skall bli tätt och ingen fukt skall tränga in.
Så ser det dock inte ut på alla dörrarna. Bild 2 visar hur flera av mina dörrar ser ut. Här går inte ramen hela vägen ut och det sluter inte tätt. Vissa dörrar har det på ena sidan andra har det på nästa. Det är lite slumpen vart. Oroväckande är att några har det på utsidan.
Sedan kollade jag även mina övre fönster (bild 3) och även här är det en glipa.
Skulle behöva er hjälp här. Bör man reklamera detta. Är det ett okej utseende?
Bör man reklamera trots att såpass lång tid har gått. Vi är inom 3 år och jag har inte sett detta förrän nu.
Bild 1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 2
Logga in
Skapa konto
Bild 3
Logga in
Skapa konto
Bild 2, ta bort plastlocket i sidan och skruva åt skruven bakom T20-25, övrigt, så får man som man betalar för, dessa dörrar är billigare av en anledning 
Endast mindre skönhetsmissar , inget allvarligt så du kan vara lugn.
Med vänlig hälsning, fremax
Endast mindre skönhetsmissar , inget allvarligt så du kan vara lugn.
Med vänlig hälsning, fremax
Tack för hjälpen här. Kan det vara snickaren som skruvat upp dörren för att den skall passa bättre i utrymmet. Har inte sett det förrrän nu så om det inte är risk att det skapar skador så har jag inte större problem med det.fremax skrev:
Klicka här för att svara