5 938 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Rejäl 2-fas högtryckstvätt
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Ok, var bara orolig så det blir blir att den fick för lite vatten in 10 sekunder och då rasar pumpen eller nått annat dumt.
Släpa runt på en massa vatten känns så där
Släpa runt på en massa vatten känns så där
När ni pratar om slang här låter det som att en av er pratar om trädgårdslang och den andra om tryckslang mellan pump och lans?
Bra slang på trycksidan är fruktansvärt dyrt och det går ju åt några meter om man ska stå på ett tak.....
Bra slang på trycksidan är fruktansvärt dyrt och det går ju åt några meter om man ska stå på ett tak.....
Lite andra priser än här hemma:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw....l1313&_nkw=kaercher+schlauch+20m+HD&_sacat=0
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw....l1313&_nkw=kaercher+schlauch+20m+HD&_sacat=0
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag pratar också om slangen mellan utkastaren och maskinen.
Slangen mellan maskinen och lansen är snordyr.
Har en 20 meters liggande med m22 kopplingar sedan något år, har för mig att den landade på fel sida om 2500 kr strecket.
Slangen mellan maskinen och lansen är snordyr.
Har en 20 meters liggande med m22 kopplingar sedan något år, har för mig att den landade på fel sida om 2500 kr strecket.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
http://www.ebay.de/itm/13-PS-MOTOR-...ckreiniger&hash=item3a7664a3ec#ht_2260wt_1053
Denna kostar ca en tredjedel av vad jag får betala för en begagnad bensindriven 200 bar och 20 liter/minut.
Blir jag blåst eller är den på ebay skräp?
Vart är haken?
Denna kostar ca en tredjedel av vad jag får betala för en begagnad bensindriven 200 bar och 20 liter/minut.
Blir jag blåst eller är den på ebay skräp?
Vart är haken?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
http://www.ebay.de/itm/Profi-Hochdr...ckreiniger&hash=item417199fd3a#ht_1816wt_1139
Denna är ju grisbillig
http://www.ebay.de/itm/HOCHDRUCKREI...ckreiniger&hash=item2eb5bfa083#ht_3936wt_1139
Och denna verkar ju också vettig.
Förmodligen är min skoltyska undermålig och jag förstår inte vad jag missar
Denna är ju grisbillig
http://www.ebay.de/itm/HOCHDRUCKREI...ckreiniger&hash=item2eb5bfa083#ht_3936wt_1139
Och denna verkar ju också vettig.
Förmodligen är min skoltyska undermålig och jag förstår inte vad jag missar
Det går väl att köpa billigt skräp även i tyskland..... 
Som jämförelse:
http://www.ebay.de/itm/KRANZLE-Hond...ckreiniger&hash=item43b988b275#ht_3236wt_1226
...vilket man väl får räkna som en märkesprodukt om den kommer från Kränzle och har hondamotor. Fortfarande väldigt mycket billigare än här hemma gissar jag.
Som jämförelse:
http://www.ebay.de/itm/KRANZLE-Hond...ckreiniger&hash=item43b988b275#ht_3236wt_1226
...vilket man väl får räkna som en märkesprodukt om den kommer från Kränzle och har hondamotor. Fortfarande väldigt mycket billigare än här hemma gissar jag.
Jag hade inte köpt något som det inte med någerlunda lätthet går att få reservdelar och service på, och kan man få reda på pumpen modell och märke innan så går det ju att kolla upp sånt.
Kränzle är ett säkert kort oavsett, det finns många ÅF i .se.
Kränzle är ett säkert kort oavsett, det finns många ÅF i .se.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Den jag har fått erbjudande att köpa har 13 hk honda motor och en pump från alcor eller alco eller nått liknande.
Någon som känner till dessa?
Ska dessutom vara nyservad och kontrollerad
Någon som känner till dessa?
Ska dessutom vara nyservad och kontrollerad
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Den är det!
2 år gammal.
Är det nått att ha eller ska man leta vidare?
2 år gammal.
Är det nått att ha eller ska man leta vidare?
Jag har ingen som helst erfarenhet av just den modellen, men Alcon förknippar jag med mycket hög kvalitet. Letade länge efter en beggad stationär alcon att ha i garaget men fick ge mig tillslut, säljs väldigt få som begagnade.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Pk. Låter ju bra att det inte verkar vara skräp. Rent siffermässigt då? Slår den en 110 bar och 7 liter/minut hetvattentvätt?