Skall man byta grillens slangregulator med jämna mellanrum i förebyggande syfte ?
Kan det hända farliga grejer om den går sönder?
Eller är det bara så att gasen inte kommer fram när den går sönder?
Har grillen ute på altan med skydd året runt, har haft samma regulator i 5 år.
Det är ju dumt att byta i onödan.
 
M
Slangen är iallafall bra att byta med jämna mellanrum (~5 år) då de är relativ färskvara.
 
Var 10:e år på regulatorn och om slangen är i solen var annat eller tredje år...
 
Kan det hända något allvarligt med den eller blir det bara att grillen inte startar?
 
Janneman skrev:
Kan det hända något allvarligt med den eller blir det bara att grillen inte startar?
Från fogas.se

Om membranet i reducerings-ventilen skulle gå sönder så kan fullt flasktryck strömma ut i systemet med brand som följd.
 
Oj då kanske bäst att byta för säkerhets skull. Konstigt att det inte står så mycket om riskerna med
Gamla eller slitna membran. Har inte läst någonstans att det händer olyckor med detta.
Kollade noga på min och ser att den varit igång i exakt 6 säsonger. Vi grillar året runt och den står
Skyddad på altan under tak, regulatorn sitter inne i grillskåpet och det är även huva på grillen.
Har sett att det säljs en del billiga no name regulatorer, man skall kanske satsa på märkeskvalitet
Med rätt värden så är det större chans att inget händer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.