4 472 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Regulator till gasolgrillen
Skall man byta grillens slangregulator med jämna mellanrum i förebyggande syfte ?
Kan det hända farliga grejer om den går sönder?
Eller är det bara så att gasen inte kommer fram när den går sönder?
Har grillen ute på altan med skydd året runt, har haft samma regulator i 5 år.
Det är ju dumt att byta i onödan.
Kan det hända farliga grejer om den går sönder?
Eller är det bara så att gasen inte kommer fram när den går sönder?
Har grillen ute på altan med skydd året runt, har haft samma regulator i 5 år.
Det är ju dumt att byta i onödan.
Oj då kanske bäst att byta för säkerhets skull. Konstigt att det inte står så mycket om riskerna med
Gamla eller slitna membran. Har inte läst någonstans att det händer olyckor med detta.
Kollade noga på min och ser att den varit igång i exakt 6 säsonger. Vi grillar året runt och den står
Skyddad på altan under tak, regulatorn sitter inne i grillskåpet och det är även huva på grillen.
Har sett att det säljs en del billiga no name regulatorer, man skall kanske satsa på märkeskvalitet
Med rätt värden så är det större chans att inget händer.
Gamla eller slitna membran. Har inte läst någonstans att det händer olyckor med detta.
Kollade noga på min och ser att den varit igång i exakt 6 säsonger. Vi grillar året runt och den står
Skyddad på altan under tak, regulatorn sitter inne i grillskåpet och det är även huva på grillen.
Har sett att det säljs en del billiga no name regulatorer, man skall kanske satsa på märkeskvalitet
Med rätt värden så är det större chans att inget händer.
Klicka här för att svara