Postade detta i fjärrvärme&gas men det är inte så mkt action där så jag testar här oxå.
Jag skulle sätta dit min "nya" begagnade gasspis av märket tecnogas igår och den gick inte ända in för att regulatorn tog i väggen. Regulatorn verkar vara ditsatt i efterhand eftersom den sticker ut mer än själva spisen.
Måste man ha regulator på spisen i sthlm? De två andra spisarna jag har haft (arthur martin och voss) har inte haft det. Kan man plocka bort regulatorn? Jag testade att skruva på justerskruven och kunde inte se nån stor skillnad på högsta och lägsta tryck. Vi har väl bara 15mBar i ledningarna här och då borde man inte behöva reglera?
Om man inte kan ta bort den får jag knacka ett hål i väggen där den får sticka in, och det vill jag ju såklart undvika...