Så blev det regn... hann få på underlagspapp och vädertålig vindduk (Mataki Halotex W10) och täckte även ändarna på takbalkarna med vindduk som regnskydd.

Det enda som tar åt sig vatten är glespanelen på utsidan, är det ett problem och isåfall bör jag täcka dom också?

Om det kan stå som det gör i några dagar med regn, hur länge bör underlagspapp och glespanel få torka innan jag lägger ytpapp och panel?

/Dea

• Garage dag 7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Har virke (spillbitar) från det jag byggde mitt hus 2008 .Ligger ute på en pall ,sågar jag en bit från högen är virket grått på utsidan ca 0,5 mm in i övrigt ser det ut som nytt vitt virke :)
OBS ligger ej på backen.

harry73
Glespanel torkar också om du spikar panel på. Underlagspapp är vattentät, så det behöver inte torka dagar. Det borde bara vara utsidan som behöver torka

Jag skulle låta det torka nån dag om det är verkligen genomsurt och sen spika all panel utom översta brädan. Då blir det ett fint varmt och avluftat område bakom som torkar ur träet snabbt

Jag tycker det där ser mycket prydligt och skyddat ut jämfört med många andra byggen jag sett.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.