Hej!
Vid fönsterbyte i äldre hus så passade vi även på att regla nytt invändigt, av snickare. Under fönstrena sitter en 45x45 som inte livar med fönstret sas. På ena sidan är det ca 1cm mellan fönsterkarm och regel, på andra är det nästan 2,5cm. Är det ok,eller kommer man störa sig på att väggen kommer vara sned?
Djupet på alla fönster är inte heller lika, vid två av fönstrena sitter reglarna nästan kloss mot stommen, medans två får jag ner halva underarmen mellan.
Kan det finnas någon baktanke med det, att tex räta upp sned yttervägg eller så? Kommer det inte kännas snett när fönsterfoder och brädor är monterade?