Tjena! Ska få in en elektriker till mig som ska hjälpa att byta plats för ett eluttag samt lampknapp. Men fattar inte hur jag ska regla upp för dem där man kan monstera dit dem på den nya platsen. Sitter detta i gipsskivan eller ska det även sitta i en regel bakom?

Det ska sitta regel bakom. Dosorna har oftast både fästen för skruv och spik.

S Småbrukaren skrev:
Det ska sitta regel bakom. Dosorna har oftast både fästen för skruv och spik.
Ska det? Brukar man inte sätta dosan i sidan av regeln?

Grön dosa monterad i mitten av en träregelvägg under byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
Vill du ha det snyggt lappat så blir det väl ändå plats för att få in en kortling eller tre? Annars finns det ju renoveringsbrunnar att stoppa in.

useless useless skrev:

[bild]
Behöver man köpa sånt här själv eller fixar elektrikern detta? Har så dålig koll på el generellt😅

Sitter det gips redan?

S Småbrukaren skrev:
Sitter det gips redan?
Gips sitter men ska riva ner det

Okej 👍 Fråga elektrikern om han vill ta med en regel och skruv om du inte har möjlighet att lösa det. Annars är det bara att laska på en regel av samma dimension som väggen på den sida du vill ha uttaget, alternativt sätta det i befintligt regel.

Dosor har han med sig.

S Småbrukaren skrev:
Okej 👍 Fråga elektrikern om han vill ta med en regel och skruv om du inte har möjlighet att lösa det. Annars är det bara att laska på en regel av samma dimension som väggen på den sida du vill ha uttaget, alternativt sätta det i befintligt regel.
Planen är att regla upp där jag vill ha det’! Skönt då att ha. Löser resterande

Se till att ha lite virke och låt elektrikern sätta upp kottlingarna. Då hanar dom rätt och det tar elektrikern bara några minuter

• Gilla
Jeppe733
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]
Ett tips, sätt några av uttagen uppe vid fönstret, praktiskt att slippa krypa på golven

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.