Det är bara att regla igen och gipsa. Var noggrann med tjockleken bara, det blir lätt en skugga på väggen efter hålet. Bäst blir att gipsa om hela väggen inklusive hålet.J Joshuatree skrev:
Ja, och hur mycket du sätter reglarna innanför den existerande väggen. Om du skruvar reglar i själva hålets karm och lämnar 12mm för gipsskiva, så syns det lätt en kant ifall gipsen är 12,5mm. Eller om regeln blir ett pappersarks tjocklek för långt ut i ena änden. Jag har satt igen ett fönster en gång genom att skruva osb i höjd med den gamla väggen, och sen gipsa över hela väggen. Det var mer jobb men blev bra.
Klicka här för att svara
