Hej!
Vi ska regla upp och göra en vägg mellan dessa rum. Min fråga är: kan jag enbart sätta reglar i hålet och gipsa igen eller måste jag göra om allt och ta bort upp till taket och regla om allt?
 
  • IMG_1826.webp
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Joshuatree skrev:
Hej!
Vi ska regla upp och göra en vägg mellan dessa rum. Min fråga är: kan jag enbart sätta reglar i hålet och gipsa igen eller måste jag göra om allt och ta bort upp till taket och regla om allt?
Det är bara att regla igen och gipsa. Var noggrann med tjockleken bara, det blir lätt en skugga på väggen efter hålet. Bäst blir att gipsa om hela väggen inklusive hålet.
 
Exostor Exostor skrev:
Det är bara att regla igen och gipsa. Var noggrann med tjockleken bara, det blir lätt en skugga på väggen efter hålet. Bäst blir att gipsa om hela väggen inklusive hålet.
Tjockleken? Menar du på gipsskivorna?
 
Ja, och hur mycket du sätter reglarna innanför den existerande väggen. Om du skruvar reglar i själva hålets karm och lämnar 12mm för gipsskiva, så syns det lätt en kant ifall gipsen är 12,5mm. Eller om regeln blir ett pappersarks tjocklek för långt ut i ena änden. Jag har satt igen ett fönster en gång genom att skruva osb i höjd med den gamla väggen, och sen gipsa över hela väggen. Det var mer jobb men blev bra.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.