Har en övervåning med ojämnt bjälklag som gör att det gamla undergolvet är för snett och vint för att kunna lägga golv på. Har haft hantverkare här som föreslagit att regla bjälklaget och på med golvspån. För golvspån har jag förstått att det bör vara cc 60, vilket det inte är idag utan snarare kanske 100? Nu inväntar jag ett prisförslag, men det tycks dra ut på tiden. Ytan det rör sig om är 20 kvadrat. Är det någon som gjort liknande och som vågar sig på en kvalificerad gissning kring vad kalaset kan gå på? Själva "övergolvet" lägger jag själv. 20, 50 eller 100 tusen? Hade varit gott att ha något sorts riktpris på ett ungefär.

I Itse skrev:
Har en övervåning med ojämnt bjälklag som gör att det gamla undergolvet är för snett och vint för att kunna lägga golv på. Har haft hantverkare här som föreslagit att regla bjälklaget och på med golvspån. För golvspån har jag förstått att det bör vara cc 60, vilket det inte är idag utan snarare kanske 100? Nu inväntar jag ett prisförslag, men det tycks dra ut på tiden. Ytan det rör sig om är 20 kvadrat. Är det någon som gjort liknande och som vågar sig på en kvalificerad gissning kring vad kalaset kan gå på? Själva "övergolvet" lägger jag själv. 20, 50 eller 100 tusen? Hade varit gott att ha något sorts riktpris på ett ungefär.
Man kan väl lägga de nya reglanra på tvärs om man nu skall regla på och takhöjden tillåter, så är det lätt att sätta cc60 och se till att sätta dom nya reglarna på rätt höjd så det blir rakt.

Är det bara 20 kvm, dvs ett rum (?) så borde det inte ta så lång tid. Är allt rivet och klart borde det inte ta mer än max 2 dagar även med lite pill?
Så om en hantverkare är där så säg 16h x 600-800kr, dvs ca 10-20 kkr plus material ?

Tack för input! Ja, det är runt den summan jag föreställer mig också. Topp, då har jag en ungefärlig uppfattning tills kostnadsförslag behagar dyka upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.