Håller på med ett garagebygge och nästa moment är att sätta utegips. Frågan är, behöver man regla upp mellan varje takstol för att gips och panel skall gå att skruva längre upp än hammarbandet? På bilden syns bärlina på utsidan, men det är bara på en sektion över portarna. Den "fria" längen upp till taket är ca 30 cm, och sedan drar jag väl bort ca 3 cm för takfotsventilationen.
