Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har bromsarna havererat. Det skrapar och låter illa och delarna verkar ha släppt i trumman.
Jag tänkte ju fixa det såklart men så slog det mig att vi regnade om pappas gamla vagn till obromsad….
Är det bara en korkad tanke att göra så?
Men det är väl en obromsad släpkärra?Borde väl vara ett lager som behöver bytas?M Murkla1949 skrev:[bild] [bild] Jag har en mindre Reko-släpvagn med kåpa som mest används till att köra skräp tippen.
Nu har bromsarna havererat. Det skrapar och låter illa och delarna verkar ha släppt i trumman.
Jag tänkte ju fixa det såklart men så slog det mig att vi regnade om pappas gamla vagn till obromsad….
Är det bara en korkad tanke att göra så?
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Lättas borde väl vara att fixa bromsarna om det inte är lätt att regga den som obromsad och plocka bort bromsdelarna men sån tur har du väl inte
Renoverare
· Falun
· 171 inlägg
Det är lätt att glömma att ett obromsat släp som väger mer än halva tjänstevikten på dragbilen bara får dras i 40 km/h om den är lastad. Inget problem om man har en tung bil, vår Ceed är ”för lätt”. Om du lagar bromsarna slipper du begränsningen. 
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Vi har en Outlander Phev så det borde räcka.Renoverings-Pettson skrev:
Jag ser över alternativen bara innan jag tar tag i det hela.
Medlem
· Västernorrland
· 528 inlägg
Tog äntligen tag i det hela. Konstaterade att bromsdelarna var sopslut så jag rev bort allt och en del av röret till stödhjulet (som ändå var trasigt) blev en perfekt spärrhylsa till till tryckstången.
Tog mig en timme att göra och nu är den omtypad utan bromsar.
Tog mig en timme att göra och nu är den omtypad utan bromsar.
Klicka här för att svara