C
Jag ligger lite under 2000kWh för dec, då kanske jag ska brassa på lite med härlig värme för högre bidrag?
Nej då, med 36 öre inkl. moms behöver jag inget bidrag. Jag råkade förutse detta kaos 2020 då denna regering är skadlig för svenska folket men jag kunde inte ana dessa högra priser (flera faktorer dock).

P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det var ju din mystiska tolkning, jag tolkar det inte så ;=)
mystisk tolkning?
"Visst kan några vedeldare bli förbannade"
Hur ska detta tolkas?

Många vedeldare bor i norr och många av dessa röstar rött, inget konstigt i sig.

Jag har inte fattat om det är 2000 kWh/mån för dec-feb som gäller eller om det är i snitt, så att man ska ha 24000 kWh/år. Viss skillnad, ju. Här har vi sänkt innetempen till knappt 19 grader för att spara... kanske var onödigt nu då

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P
BiFuel BiFuel skrev:
Jag har inte fattat om det är 2000 kWh/mån för dec-feb som gäller eller om det är i snitt, så att man ska ha 24000 kWh/år. Viss skillnad, ju. Här har vi sänkt innetempen till knappt 19 grader för att spara... kanske var onödigt nu då
Vad är billigast.
Kolla på ditt konto saldo och inse att du kan betala eller att försöka få tillbaka 2000 kr när du får betala 4-5 gånger så mycket?
..
Då känns 2000 kr som en liten summa man inte vill jaga.. iallafall för min del...

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag hörde en intervju med Damberg på radion. Han var väldigt tydlig med att det viktigaste är att stötta de som har fått väldigt höga elräkningar. Då undrar man varför man har valt att koppla bidraget till förbrukningen istället för kostnaden?

• Gilla
Eldpuman och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vad är billigast.
Kolla på ditt konto saldo och inse att du kan betala eller att försöka få tillbaka 2000 kr när du får betala 4-5 gånger så mycket?
..
Då känns 2000 kr som en liten summa man inte vill jaga.. iallafall för min del...
Jag har råd att betala elräkningen även om det svider och jag hade snålat ändå... det är en ren principfråga. Så jag kommer inte att dra igång mer elprylar nu bara för att nå upp till nån nivå

K kasper1 skrev:
2000:- i kompensation för 2000 kwh i Norrland eller med bunden elpris, så går man nästen med vinst
Det kan de behöva när bensin- och dieselpriset gått upp så mycket.
Eller också ger vi elpris-rabatt till de i SE3 och SE4, och drivmedelsrabatt till de i SE1 och SE2...

• Gilla
Hellind och 1 till
  • Laddar…
P
BiFuel BiFuel skrev:
Jag har råd att betala elräkningen även om det svider och jag hade snålat ändå... det är en ren principfråga. Så jag kommer inte att dra igång mer elprylar nu bara för att nå upp till nån nivå
Då tolkade jag dig korrekt.
(y)

Boilerplate4U
useless useless skrev:
Då undrar man varför man har valt att koppla bidraget till förbrukningen istället för kostnaden?
Och då undrar man också varför media inte ställt den mycket vitala frågan!?

• Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Jag hörde en intervju med Damberg på radion. Han var väldigt tydlig med att det viktigaste är att stötta de som har fått väldigt höga elräkningar. Då undrar man varför man har valt att koppla bidraget till förbrukningen istället för kostnaden?
menar du nätet eller område i Sverige?

P
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
som media lät under och efter presskonferensen, verkar de har bra koll själva?

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
S
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Jag tror att dom lever i samma bubbla som politikerna, så dom vet helt enkelt inte vad dom ska fråga.

• Gilla
OramaC och 5 till
  • Laddar…
J JockeHX skrev:
Förstår inte heller ärligt talat. Det här var ett jättekonstigt förslag. Det måste väl vara en drös med stackars pensionärer som bor i lägenhet och lever på marginalerna och de lär inte ha över 2000kWh i förbrukning men drabbas likväl lika hårt som de som bor i hus.
Exakt. Och ensamstående mammor där 200 kr ökad elräkning är mycket pengar som inte finns i plånboken. Det är ju de fattiga som behöver stödet inte de med stora hus o hög förbrukning.

• Gilla
Mnbvcxz och 6 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vad är billigast.
..
Samma här. Värre än att luta sig framåt och bli rövknullad av en politiker som sen bara drar är väl att luta sig framåt bli rövknullad och av en politiker som sedan när byxorna åkt på skriver ut en check på 100kr som går att lösa in om ett halvår.

Jag förstår dock att vissa behöver acceptera betalningen för att klara ekonomin.

• Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.