18 859 läst ·
35 svar
19k läst
35 svar
Regelverk yttervägg
Dåså,
Kottes vägg är helt ok.
Då borde "min" vara det oxå. Mina stående 45 reglar invändigt gör väl inte mer köldbrygga än Kottes?
Jag bryter den ju med den utvändiga 45-isoleringen.
Alla ni med +10år erfarenhet, säg bu eller bä.
Tack på förhand (vad villrådig man blir av alla tips och synpunkter
.
Kottes vägg är helt ok.
Då borde "min" vara det oxå. Mina stående 45 reglar invändigt gör väl inte mer köldbrygga än Kottes?
Jag bryter den ju med den utvändiga 45-isoleringen.
Alla ni med +10år erfarenhet, säg bu eller bä.
Tack på förhand (vad villrådig man blir av alla tips och synpunkter
Får väl lämna mitt bidrag till kaoset i tråden och bumpa tråden istället för att skapa en massa nya trådar.
Inifrån och ut.
Gips 1 lager
Plywood 12mm
45 regelskikt liggande (med isolering)
Fuktspärr
170 reglar (med isolering) (kan bytas till 145 utan problem då plywood'en stagar upp enormt)
45 reglar liggande (med isolering)
Utvändig gips (vindskydd och bra "botten" till isoleringen) stagar också upp väggen en hel del.
spikläkt 28mm
Panel.
Blir väldigt stabila väggar och lite "overkill" för ett fritidshus (min byggnad är året runt)
Inifrån och ut.
Gips 1 lager
Plywood 12mm
45 regelskikt liggande (med isolering)
Fuktspärr
170 reglar (med isolering) (kan bytas till 145 utan problem då plywood'en stagar upp enormt)
45 reglar liggande (med isolering)
Utvändig gips (vindskydd och bra "botten" till isoleringen) stagar också upp väggen en hel del.
spikläkt 28mm
Panel.
Blir väldigt stabila väggar och lite "overkill" för ett fritidshus (min byggnad är året runt)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden