11 211 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
Regelavstånd m.m.
Har hört att man inte behöver ha 16mm dubbelgips vid regelavstånd 60cm när man har ett badrum som är mindre än 10 kvm. Stämmer detta?
Skall bila bort befintligt klinker golv som är vattenskadat p.g.a. att tidigare ägaren inte satte upp något tätskikt mellan klinker och plasttapet. Försäkringsbolaget vill inte ersätta mig, då jag fann vatten skadorna när jag börjat renovera badrummet
Om man använder en jättejösses maskin för att bila bort befintligt klinker. Är det då inte en risk att man bilar bort för mycket så man måste spackla. Skall man göra detta för hand eller maskinellt?
Skall bila bort befintligt klinker golv som är vattenskadat p.g.a. att tidigare ägaren inte satte upp något tätskikt mellan klinker och plasttapet. Försäkringsbolaget vill inte ersätta mig, då jag fann vatten skadorna när jag börjat renovera badrummet
Om man använder en jättejösses maskin för att bila bort befintligt klinker. Är det då inte en risk att man bilar bort för mycket så man måste spackla. Skall man göra detta för hand eller maskinellt?
Det finns många saker att ta hänsyn till när det gäller våtrumsgolv. Antar att det är ett vanligt träbjälklag eftersom du pratar om c/c 60. Förutsatt att det finns en 22mm spånskiva ovanpå bjälkarna behöver du bara en enkel, hellimmad golvgips alternativt flytspackel, minst 12 mm. Dock måste du ju dock ha fall mot brunnen, och det har jag aldrig begripit hur man uppnår utan spackel.
PERs branschregler (www.bkr.se) och GVKs Säkra våtrum (www.gvk.se) är biblarna som alla rättrogna badrumsrenoverare följer.
PERs branschregler (www.bkr.se) och GVKs Säkra våtrum (www.gvk.se) är biblarna som alla rättrogna badrumsrenoverare följer.
Jo det är sant. Speciellt eftersom jag får fakturera Bostads Rät... BRF för gips. Då BRF står för stommen.Stefan_h skrev:
Nå bilningen av bef klinkergolv då?
Klicka här för att svara