1 442 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Regel 45x145 som offerbräda?
Medlem
· Västergötland
· 140 inlägg
Håller på med ett litet utbygge på ett sekelskifteshus (1800-1900). Fasaden har en offerbräda som jag naturligvis vill fortsätta med på utbyggets fasad. DImensionerna verkar vara i runt 50 x 150 stående eller nåt åt det hållet. Jag har kollat med de lokala byggvaruhandlarna men de har inget ens att beställa.
En vanlig regel 45 x 145 borde väl funka i brist på annat. Visst blir målningen lite mer utmanande pga hyvlingen, men det bode väl gå?
Tankar någon?
En vanlig regel 45 x 145 borde väl funka i brist på annat. Visst blir målningen lite mer utmanande pga hyvlingen, men det bode väl gå?
Tankar någon?
Jag hade vänt mig till ett lokalt sågverk eller närmaste bondsåg.
Våra offerbrädor var 65x152, råsågat blir lättare att måla än hyvlat.
Har du inget annat val så fungerar 45x145, de är lite fasade/rundade i kanterna.
Varför inte en 45x170 som du klyver ner och får rätt vinkel, avrinning på ovansidan?
Mvh P-A
Har du inget annat val så fungerar 45x145, de är lite fasade/rundade i kanterna.
Varför inte en 45x170 som du klyver ner och får rätt vinkel, avrinning på ovansidan?
Mvh P-A
Medlem
· Västergötland
· 140 inlägg
Bra idé. Det blir en nedsågad 45x170.P Pagno skrev:Jag hade vänt mig till ett lokalt sågverk eller närmaste bondsåg.
Mvh P-A
Klicka här för att svara