37 495 läst ·
19 svar
37k läst
19 svar
Referenser IKEA köksmontering i Stockholm
Vi hamnade i tingsrätten med Richard byggare efter att de förstört vårat hus isamband med en taktenovering. Kolla upp företaget!! De hette tidigare bombibith. Deras försäkringsbolag ville inte fördt ersätta oss eftersom de hade varit oaktsamma. Företaget byter ägare mellan richard, hans mor och hans styvfar
Nu har jag ingen direkt erfarenhet om Ikea och deras upphandlade snickare men då det troligtvis är ett rätt billigt pris dom erbjuder och att Ikea oftast pressar priser så att i princip all lönsamhet försvinner är det väl inte jättetroligt att snickarfirmor som tar dessa jobb är riktiga snickaress?
Min chef lät nyligen montera ett IKEA-kök hemma hos sig, det vart kalasbra.
Han använde sig av Byggalleriet i Enskede.
Bör nämnas att vi utför diverse plåtarbeten åt dem, så vi är inga främlingar! Men de är väldigt proffsiga killar så att ta kontakt ev. begära en offert skadar ju inte.
Han använde sig av Byggalleriet i Enskede.
Bör nämnas att vi utför diverse plåtarbeten åt dem, så vi är inga främlingar! Men de är väldigt proffsiga killar så att ta kontakt ev. begära en offert skadar ju inte.
Skulle verkligen inte rekommendera någon att anlita Gawron för eventuella jobb, jag gjorde det, fick hem slutfaktura efter ca 1 månad och den innehöll på tok överdrivna antal timmar på vissa av dom inblandade personerna i renoveringsjobbet.
När man äntligen lyckas få tag på dom i telefon och förklarar för dom vad man tycker om utförandet utav jobbet som dom har gjort och vilket bemötande man fått av dom så möts man av hot att dom kommer och river ner hela köket istället, så att man kan börja om med någon annan firma istället.
Jobbet som dom skulle utföra i mitt fal sa dom skulle ta 5-8 dagar innan vi kom överens om att dom skulle göra det, den verkliga tiden blev över 1 månad, med uselt och otrevligt bemötande.
När man äntligen lyckas få tag på dom i telefon och förklarar för dom vad man tycker om utförandet utav jobbet som dom har gjort och vilket bemötande man fått av dom så möts man av hot att dom kommer och river ner hela köket istället, så att man kan börja om med någon annan firma istället.
Jobbet som dom skulle utföra i mitt fal sa dom skulle ta 5-8 dagar innan vi kom överens om att dom skulle göra det, den verkliga tiden blev över 1 månad, med uselt och otrevligt bemötande.
Hej,C cavedive skrev:Hej,
Jag har begärt in offerter från 2 företag som IKEA rekommenderar för köksmontering.
* M-Service ([länk])
* GMB AB aka. Gawron Montering & Bygg AB ([länk])
Finns det någon som vill/kan dela med sig av sina erfarenheter med dessa två företag?
Professionalism, kvalitet, punktlighet, priser etc.
Tack på förhand,
Mvh CD
Har haft med dom att göra och jag kan rekommendera dig välja någon annan, avstå om du kan in i det längsta. Bra hantverkare extremt dålig projektledning, kommer med felaktig information där jag kunde stärka och bevisa vad som lovats men inte hållits men dom nekar till allt. Har varit i kontakt med jurist och det ser lovande ut att få rätt till slut. Din bästa deal är att inte använda er av byggfirman Gawron.
Klicka här för att svara