Jag gillar mina köksmaskiner och använder dem ofta men de är ju inte snygga att ha på bänken. Har ett IKEA kök med vita luckor (Bodum?) och skulle velat ha IKEAs Tittebo (https://www.ikea.com/fi/sv/p/tittebo-jalusifoervaring-f-hushallsmaskiner-svart-20550275/) med jalusi för att dölja, men den finns bara i svart… och den är lite för dyr för att prova att måla..
Är det någon som hittat någon annan bra och snygg lösning? En liten gardin går ju alltid men det är inte så kul. Har sett luckor som man ”fäller in” på sidan men vet inte vad de heter eller om det går att få till med IKEA-luckor…
Jättetacksam för alla tips och råd.
Är det någon som hittat någon annan bra och snygg lösning? En liten gardin går ju alltid men det är inte så kul. Har sett luckor som man ”fäller in” på sidan men vet inte vad de heter eller om det går att få till med IKEA-luckor…
Jättetacksam för alla tips och råd.
Behåll den i svart som i första bilden där de också har vita luckor.M Macewe skrev:Jag gillar mina köksmaskiner och använder dem ofta men de är ju inte snygga att ha på bänken. Har ett IKEA kök med vita luckor (Bodum?) och skulle velat ha IKEAs Tittebo ([länk]) med jalusi för att dölja, men den finns bara i svart… och den är lite för dyr för att prova att måla..
Är det någon som hittat någon annan bra och snygg lösning? En liten gardin går ju alltid men det är inte så kul. Har sett luckor som man ”fäller in” på sidan men vet inte vad de heter eller om det går att få till med IKEA-luckor…
Jättetacksam för alla tips och råd.
Vi har också Bodbyn kök (Grå) sedan 5år.
Eftersom vi då inte ville ha alla maskiner framme längre, så valde vi att använda Maximera Hög lådor direkt under maskin-platsen för att ställa ner de flesta maskinerna i mellan användningarna. (Tar inte många sekunder att Dra ut-Lyfta upp-Ansluta elen- Använda).
Eftersom vi då inte ville ha alla maskiner framme längre, så valde vi att använda Maximera Hög lådor direkt under maskin-platsen för att ställa ner de flesta maskinerna i mellan användningarna. (Tar inte många sekunder att Dra ut-Lyfta upp-Ansluta elen- Använda).
Tack för tips. Jag använder dem såpass ofta (vattenkokaren är ju flera gånger per dag) att jag inte vill flytta fram och tillbaka.Roga1337 skrev:
Vi har också Bodbyn kök (Grå) sedan 5år.
Eftersom vi då inte ville ha alla maskiner framme längre, så valde vi att använda Maximera Hög lådor direkt under maskin-platsen för att ställa ner de flesta maskinerna i mellan användningarna. (Tar inte många sekunder att Dra ut-Lyfta upp-Ansluta elen- Använda).
Får väl bli någon form av gardin/draperi i värsta fall men hade varit snyggare med något annat.
I samband med vår köksrenovering så köpte frugan en Kaffemaskin som placerades i hörnet, vilket ju innebar att vår kaffebryggare samt vattenkokare blev överflödiga😉
Sedan byggde vi oss en buffébänk i samma stil som köket där vi förvarar brödrosten + annat i.
Sedan byggde vi oss en buffébänk i samma stil som köket där vi förvarar brödrosten + annat i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, jag förstår att det funkar om man är ok med att ha det så, men jag vill ha vattenkokare, airfryer, brödrost och mixer färdiga att använda utan att behöva se dem hela tiden. Har andra grejor som jag plockar in och ur, men de här vill jag ha uppe på bänken, dock helst dolda, därav frågan.Roga1337 skrev:
Ser ut som en bra lösning för er, men tyvärr inte det jag är ute efter.
Hawa Concepta är en modell, tycker du ikea är dyrt så behöver du inte kolla in dom 😉M Macewe skrev:
https://www.theofils.se/concepta-4050-skjutdorrsbeslag/
Pivot Concealed Pocket Door eller bara pocket door så hittar man en del.
Här finns en hemmabyggd historia. https://www.byggahus.se/forum/threads/pocket-door.425709/
Sen kommer du få göra eget eller anlita ett finsnickeri för att pussla ihop det.
Klicka här för att svara


