Hej

Borde vi alla försöka skriva ihop en liten lathund över vad man behöver tänka på för en lyckad solcellsinstallation, allt från första tanke tills man är i hamn och kort hur det fungerar med multipla strängar i olika väderstreck m.m.. ?
Det finns ju en enorm samlad gedigen kunskap härinne från många håll men trådarna kommer upp EFTER installationerna är genomförda. Alltså en proaktiv tråd.
Då skulle det kanske gå att få någon moderator att fästa tråden överst så alla som söker hittar denna lättare.

/M

Verkar inte finnas något behov eller efterfrågan för detta, alla går på "vinst och förlust" och håller tummarna för allt blir bra.

F
M mortimer skrev:
Verkar inte finnas något behov eller efterfrågan för detta, alla går på "vinst och förlust" och håller tummarna för allt blir bra.
Det kanske är så att många redan från början redan läst på och fokuserat på rätt frågor och saker och inte ser behovet? Lösningen verkade inte vara att ta in 30 offerter…..

M mortimer skrev:
Jag tror att frågan är lite för komplex att ha med alla scenarion med slingor och mppt. Speciellt då växelriktare har specifikationer.

Mitt tips om jag fick bara lämna ett är kolla på redan gjorda besiktningar t.ex https://www.solenergikvalitet.se/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.