43 746 läst ·
242 svar
44k läst
242 svar
Rea på Clas Ohlson
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
På Classe i Vällingby fanns det nog ca 8-10 AEG Skruvdragare vid 16-tiden idag.Nuno skrev:
Skynda att fynda!
Fast ärligt talat vet inget om AEG:n men den verkar robust och hur fel kan det bli för 399 kr.
Nån som har koll på maskinen. Vet ju inte ens beteckningen och kan inte kolla just nu då den står på laddning i garaget?
BS 12 X heter den..
Bra maskin till fullpris, kanske inte den *mest* prisvärda men definitivt prisvärd tycker jag.
Kollade på den innan jag köpte min metabo, AEGn känns en aning "rysk" i sin design/utformning.
Dock är det en megasuperprisvärd maskin för 399:-
Bra maskin till fullpris, kanske inte den *mest* prisvärda men definitivt prisvärd tycker jag.
Kollade på den innan jag köpte min metabo, AEGn känns en aning "rysk" i sin design/utformning.
Dock är det en megasuperprisvärd maskin för 399:-
Bara en kontrollfråga om jag nu skulle ge mig av på en lunchtur: Det är den "riktiga" dragaren vi talar om eller? Inte en minidragare, så nämligen en sådan ledbar historia. Vart i butiken skall jag leta, bland de andra dragarna eller på nåt reatorg?Thomas59 skrev:
Kan bli en sväng runt luch, jobbar i Solna så det blir en bit att åka... Och allt detta för en skruvdragare
Då tycker jag du ska slå till.Nuno skrev:Bara en kontrollfråga om jag nu skulle ge mig av på en lunchtur: Det är den "riktiga" dragaren vi talar om eller? Inte en minidragare, så nämligen en sådan ledbar historia. Vart i butiken skall jag leta, bland de andra dragarna eller på nåt reatorg?
Kan bli en sväng runt luch, jobbar i Solna så det blir en bit att åka... Och allt detta för en skruvdragareHar länge funderat på att skaffa en ordentlig skruvdragare (känns som ett måste när man har hus), har idag endast en liten Bosch IXO. Men de är så rackarns dyra om man vill ha en någorlunda hygglig som man kan leva med några år.
För BSX12 är kanske inte helt säkert värd 1500:- men det är absolut en fynd för 400:-
Jag nästan funderade på att åka från Uppsala, trots att jag redan har två helt dugliga dragare.
Men lyckligtvis lyckades jag besinna mig, för självklart har jag absolut inget behov.
BSX12 Nackdelar; bara 10mm chuck och ett batteri (NiMH).
Fördelar; 3Ah batteri, stark (35Nm), robust&välbyggd.
Men det vore förment att klaga till det priset. Suverän som komplement. Ångrar att jag inte köpte två då jag inte hittat extrabatterier någon annan stans.
Fördelar; 3Ah batteri, stark (35Nm), robust&välbyggd.
Men det vore förment att klaga till det priset. Suverän som komplement. Ångrar att jag inte köpte två då jag inte hittat extrabatterier någon annan stans.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Jodå det är en riktig dragare BS 12 X. Tack för infon CCPusher, min ställdes på laddning i garaget och jag glömde kolla men det stämmer då jag kollade på nätet.Nuno skrev:Bara en kontrollfråga om jag nu skulle ge mig av på en lunchtur: Det är den "riktiga" dragaren vi talar om eller? Inte en minidragare, så nämligen en sådan ledbar historia. Vart i butiken skall jag leta, bland de andra dragarna eller på nåt reatorg?
Kan bli en sväng runt luch, jobbar i Solna så det blir en bit att åka... Och allt detta för en skruvdragareHar länge funderat på att skaffa en ordentlig skruvdragare (känns som ett måste när man har hus), har idag endast en liten Bosch IXO. Men de är så rackarns dyra om man vill ha en någorlunda hygglig som man kan leva med några år.
Har väl några år på nacken men var testvinnare mot andra "kvalitetsmaskiner" år 2006. Funkar säkert lika bra idag. Endast ett batteri är ingen stor nackdel för hobbypularen.
Ett tips är väl att ringa till butiken i Vällingby som hade ett gäng dragare kvar igår vid 16-tiden. Jag gjorde så då jag köpte min GST 85 PE i Väsan. Ringde och sa att jag hade långt att åka (Bromma) så då lade dom undan den.
Japp, det bidde en AEG. 15 st kvar i Vällingby vid 12 snåret, lydde Thomas råd om att ringa och kolla innan vips så hade hon ställt undan en utan att jag bad om det. Så för er i Sthlm som är i behov så finns det ett gäng kvar.
699 för en med 2 batterier var ju riktigt bra pris också, dock kan man kasta in en hundring till och få två dragare...
Ett vattenpass slank också ner i bara farten.
699 för en med 2 batterier var ju riktigt bra pris också, dock kan man kasta in en hundring till och få två dragare...
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Jamen det var ju lysande. Då måste dom ha fyllt på ute i butiken för så många fanns det inte då jag köpte min.Nuno skrev:Japp, det bidde en AEG. 15 st kvar i Vällingby vid 12 snåret, lydde Thomas råd om att ringa och kolla innan vips så hade hon ställt undan en utan att jag bad om det. Så för er i Sthlm som är i behov så finns det ett gäng kvar.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Någon som sett Bosch 18v Häcksax för 499 kri någon butik i Stockholm med omnejd idag (onsdag). Skulle behöva en till min vildvxna häck om det inte är så att någon testat den och ej rekommenderar den.
Skulle ju vara bra att slippa sitta och ringa runt till alla Classe i Stockholm
Skulle ju vara bra att slippa sitta och ringa runt till alla Classe i Stockholm
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
OERHÖRT kul tråd
Man får känslan av att vi är ett gäng hemvärnsgubbar (-gummor) som likt i nån pilsnerfilm springer runt och spionerar på Classe och rycker i vevtelefonen då vi sett nåt misstänkt!
-Har nån sett om xxx finns i Vällingby
-Nu finns det en GST 85 i Mjölby...
-osv
Faktiskt en av de roligare trådarna på länge. Alla ambitioner att bara köpa kvalitetsprylar och bara sånt man behöver försvann på en gång....

Man får känslan av att vi är ett gäng hemvärnsgubbar (-gummor) som likt i nån pilsnerfilm springer runt och spionerar på Classe och rycker i vevtelefonen då vi sett nåt misstänkt!
-osv
Faktiskt en av de roligare trådarna på länge. Alla ambitioner att bara köpa kvalitetsprylar och bara sånt man behöver försvann på en gång....
I Sickla fanns det några stycken igårThomas59 skrev:
haha det har du helt rätt iThomas59 skrev:OERHÖRT kul tråd
-osv
![]()
men är det rea så är det rea....jag skickade ex-flickvännen som har nära till clas ohlson att köpa mirka-systemet+papper - är man verktygsnörd så är man antar jag
för övrigt köpte jag "demobags", kraftiga soppåsar, 2 st för 15kr. Känns som att de kommer att hålla riktigt bra, och min tanke är att tömma innehållet på miljöstationen och behålla säckarna. Finns ca 5 st kvar i Malmö. Däremot är 12mm not/spont-fräsen slut (om nu ingen har gått o gömt den någonstans....)