43 745 läst ·
242 svar
44k läst
242 svar
Rea på Clas Ohlson
Jag vet inte riktigt om det är så billigt egentligen... Alltså, det är vansinnigt bra priser så man plockar även saker man inte behöver men tror sig kan ha användning av någon gång i framtiden
Räknar man ihop allt man plockat i kundvagnen senaste veckorna så inser man att det är riktigt skadligt för plånboken...
Men om man resonerar så att dessa Classepriser är 1/5-delav vad min lokala XL handlare tar så har jag i princip råd med att ha 4 hyllvärmare av det jag köpte istf att i panik rusa till min lokala svindyra nasare.Binesh skrev:Jag vet inte riktigt om det är så billigt egentligen... Alltså, det är vansinnigt bra priser så man plockar även saker man inte behöver men tror sig kan ha användning av någon gång i framtidenRäknar man ihop allt man plockat i kundvagnen senaste veckorna så inser man att det är riktigt skadligt för plånboken...
Jo och det är så jag resonerar, proppfull kundvagn och fattigare. Men frågan är om man egentligen behöver allt. T.ex. Bost elektronikmejslarna... Jag har redan en del mejslar men det kändes bättre att ha alla i samma serie så det blev några Bost. Och det bör tilläggas att jag använder uteslutande slagskruvdragaren. Sällan pillar jag med mejslar. Men är det billigt så plockar man bara och vips så hamnar allt på flera tusen kr. Säg att man tar 5 för en "onödiga" saker för att gardera sig inför framtida uppkomna behov. Kanske bara en av de verkligen kommer till användning och resten hade man kunnat klarat sig utan, som t.ex. Bostmejslarna. Jag kan ta andra mejslar och i värsta fall dra till XL-skojarna och köpa en mejsel och då har jag nog betalat lika mycket som nu. Enda skillnaden är att man har mindre prylar då.
Monterade idag ihop mitt senaste Hemsläp från clas i sjön.
Pelarborrmaskin MK2 på 56kg för 749:-
Inte direkt någon Arboga eller Strands utan ren och skär Kina-standard!
Galet taskig kvalitet på det mesta som jag tog upp ur lådan,
men hålen blir iaf runda och chucken kastar bara lite...
Pelarborrmaskin MK2 på 56kg för 749:-
Inte direkt någon Arboga eller Strands utan ren och skär Kina-standard!
Galet taskig kvalitet på det mesta som jag tog upp ur lådan,
men hålen blir iaf runda och chucken kastar bara lite...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Pendelsticksåg AEG ST 700 E
Jag tror det är en utgående modell, varav priset på 899:- hos Clas Ohlsson!
Länk till AEG ST700E
Beställde en här om dagen och då sa kundservice att postordern var de enda som hade sågen och de hade flera!
Bara ett tips, men AEG sågen känns ändå som ett kap!
/Christian
d^_^b

Jag tror det är en utgående modell, varav priset på 899:- hos Clas Ohlsson!
Länk till AEG ST700E
Beställde en här om dagen och då sa kundservice att postordern var de enda som hade sågen och de hade flera!
Bara ett tips, men AEG sågen känns ändå som ett kap!
/Christian
d^_^b

Den kostade faktiskt 449 kr på rean förut så de har höjt den nuChrissofsweden skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Jag såg det.. men fortfarande så är det ett klipp för en så bra sticksåg!
Hade jag hittat den för 449:- hade jag haft ett tjog nu
Som tur är har jag nära till Centrallagret i Insjön och så har dom öppnat ett Classe här i Falun
Som det verkar så har dom dunderpriser lite till och från! Jag ska hålla ögonen öppna!
/Christian
d^_^b
Som tur är har jag nära till Centrallagret i Insjön och så har dom öppnat ett Classe här i Falun
/Christian
d^_^b
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Jag är iaf helnöjd med min såg !Chrissofsweden skrev:Jag såg det.. men fortfarande så är det ett klipp för en så bra sticksåg!
Som tur är har jag nära till Centrallagret i Insjön och så har dom öppnat ett Classe här i FalunSom det verkar så har dom dunderpriser lite till och från! Jag ska hålla ögonen öppna!
/Christian
d^_^b
Ett snabbfäste hade varit mumma, men det är ju budgetmodellen - den lite värre kostar ca 2000 kr, och jag fick min för 449 så det kan man ju inte vara missnöjd med !
/K
Redigerat:
Är det någon som vet om mellandagsrean på Clas Ohlson har några intressanta och prisvärda fynd?