En liten undran bara. Detta ska vad jag har förstått vara en neutral site vad gäller husleverantörer. Husleverantörer får själva inte göra reklam för sin produkt (vilket naturligtvis är helt självklart).
Därför förvånas jag en smula när ett axplock husleverantörer finns med i ett frågeforum och mer eller mindre kan tala för sin vara. Är inte det "förtäckt reklam" om något?
Bara genom att figurera med sitt namn skapar man ju ett visst intresse.
Var finns Eksjöhus, Vimmerbyhus, Rörvikshus, Smålandsvillan, Trivselhus etc.
Dessa borde ju också finnas representerade.

Rätt ska vara rätt! :-/

Självklart ska väl Marléne kunna kapitalisera på det värde vi husbyggare får från denna site? Eller är det tänkt att allt på Internet ska vara fritt för alla och utan något som helst vinstintresse?
Att hålla forumet fritt från reklam från falska avsändare är väl inte samma sak som att låta valda hustillverkare svara på frågor från oss. Om du inte vill läsa dessa inlägg så hoppa vidare till nästa. Du vet i alla fall vem som står bakom inläggen där.

mvh
David

David skrev:
Självklart ska väl Marléne kunna kapitalisera på det värde vi husbyggare får från denna site?
mvh
David
Är det det som styr urvalet av hustillverkare, jag trodde i min enfald att det var nån form av turordning eller kanske att vissa inte hade lust att delta ??? ??? ??? ???

MVH/Christina.

byggimpert skrev:
Är det det som styr urvalet av hustillverkare, jag trodde i min enfald att det var nån form av turordning eller kanske att vissa inte hade lust att delta ??? ??? ??? ???

MVH/Christina.
Ärligt talat har jag ingen aning och jag bryr mig egentligen inte. Hur Marlene utformar siten eller affärsmodellen kring det har jag egentligen inte med att göra. Nyttan för mig är att kunna söka information och utbyta erfarenheter med andra husbyggare. Att kunna göra det kostnadsfritt är guld värt för mig. Kan någon överleva på att ha en byggahus-site i Sverige är nog ingen lyckligare än jag. Jag tar gärna emot "förtäckt" reklam för den nytta jag upplever bara jag vet vem som är avsändare, och i detta fall vet jag det.
Om något är rättvist för vissa husleverantörer eller inte, finner jag fullständigt egalt.

mvh
Krassa David

Jag tycker som David. Exakt.

jureit skrev:
Turordning? Äh, skärpning i ledet
David, KarlXII, Jureit.

Oh my God´s ;), jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte förstod något så uppenbarligen självklart och ytterligare tusen gånger för att jag var dum nog att fråga.

/Christina.

PS: Om sen komersiella intressen inte skulle få komma till tals, när det gäller diskussioner med hustillverkare, så blir ju genast diskussionen en smula "ensidig" ;) det behöver man nog inte vara boende i Knutby för att förstå/DS.

Jättebra och sakligt klarläggande, Marlene. Jag är ju inte helt ny, även om man kanske skulle kunna tro det ;) men jag hade faktiskt inte funderat närmare över frågan tills igår.
Naturligtvis måste ju "debet och kredit" gå ihop även i cyberrymden och jag har inget alls emot annonser i de former som förekommer på den här siten, fast jag kopplade helt enkelt inte ihop delen "Diskutera med hustillverkare" med annonser.
Därav den, förstår jag nu, oootroligt aaaaningslösa(läs korkade) kommentaren om "turordning" ::) ;)

MVH/Christina.

jureit skrev:
Turordning? Äh, skärpning i ledet. Naturligtvis gör ju inte Marlene detta av god vilja. Hur många är det här som skickade en julgåva till henne senast? Antagligen inte så pass många så hon överlever till nästa december.

För de som vill ha ett annonsfritt forum där inga kommersiella intressen får komma till tals så rekommenderar jag Pingstkyrkans sida eller liknande. Tvärtom är det väl så att de hustillverkare som vågar är välkomna att diskutera här - dock inte under täckmantel.
Kanske nån borde skicka henne en julgåva-hon gör ett bra jobb även om jag blev totalt påhoppad idag
-även solen har fläckar.
I övrigt håller jag med Jureit och kalle dussin, som blivit en av alla favoriter här på forumet...

Inte bakar bagaren bröd av god vilja, inte heller arbetar läkaren av god vilja. Givetvis vill man kunna få åtminstone en så stor slant för sitt arbete att man klarar sig på det. Givetvis är det inget fel med det! De leverantörer som vill synas mer är - antagligen - högst välkommna att strö sina silverpenningar över byggahus.se

Gratis turordningssystem istället?
Nja..  ::)

Hos Bagaren med ? ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.