Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
What? EKLK finns att köpa på närmaste Jula.
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...lation/installationskablar/eklk-kabel-403014/
Säkert också Classe, Biltema, Bauhaus m.fl.
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...lation/installationskablar/eklk-kabel-403014/
Säkert också Classe, Biltema, Bauhaus m.fl.
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Ju större kabeldametern är ju svårare har råttor att bita i det. Över 50 mm klarar gnagare inte att bita mer.
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Vad har hänt med EKPK, är den helt borta? Är dock tämligen omöjlig för de små odjuren att gnaga igenom om man nu lyckas få tag i en rulle. Annars kanske EKKJ kan fungera men säkrast är väll stålrör + EKLK eller nyare Q-kabel.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
dra kabeln innuti flexslang av grov dimension, eller VPrör, sen täta med något i båda ändarna som råttor inte tycker om att tugga på, silikon?.
Kan aldrig tänka mig att råttor tuggar igenom ett VP 40
Kan aldrig tänka mig att råttor tuggar igenom ett VP 40
Förr fanns det flexibla stålslangar för elkablar i utsatta miljöer. Tror de kallades duschslang i dagligt tal. Vet inte om de fortfarande finns, men om de gör det så borde det funka bra att trä på sladden till avfuktaren.
Jag tipsar om VP40, eller grövre, eller någon PEM-slang.
Då tror jag de flesta gnagare, utom monstruöst stora ena, går bet.
Flexslang eller gul korrugerad markslang tror jag är lite sämre, då räfflorna ger en möjlighet till ställen att börja gnaga på.
Då tror jag de flesta gnagare, utom monstruöst stora ena, går bet.
Flexslang eller gul korrugerad markslang tror jag är lite sämre, då räfflorna ger en möjlighet till ställen att börja gnaga på.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Pansarrör. Det finns väl färdiga böjar.