Om du har en fritidshusförsäkring så kan du ringa efter en skadedjursbekämpare som bedömer vad som behöver göras mot befintlig råtta och ger råd om vilka åtgärder som är lämpliga för att förhindra råttornas återkomst. Det är gratis, ingår i försäkringen!
När jag byggde vårt hönshus med tillhörande hönsgård så grävde jag ned ett putsnät ungefär en halvmeter ut från hönsgården för att undvika att rovdjur grävde sig in och hittills har det funkat bra. Nätet grävdes alltså inte ned en halvmeter i marken utan jag lyfte på grässvålen och grävde sedan ner det kanske en decimeter djupt men en halvmeter brett.
Nu vet jag inte om putsnät är för grovt för råttor med något liknande tätare nät finns nog att hitta.
Nu vet jag inte om putsnät är för grovt för råttor med något liknande tätare nät finns nog att hitta.
Maledictus - tror dina erfarenheter bekräftar att det ska tätas med bruk in mot grunden och i densamma mura in ett rostfritt småmaskigt nät som lutar lite snyggt ut under marken!! Mycket bra!
Har du sett spår av några försök att gräva sig in?M Maledictus skrev:När jag byggde vårt hönshus med tillhörande hönsgård så grävde jag ned ett putsnät ungefär en halvmeter ut från hönsgården för att undvika att rovdjur grävde sig in och hittills har det funkat bra. Nätet grävdes alltså inte ned en halvmeter i marken utan jag lyfte på grässvålen och grävde sedan ner det kanske en decimeter djupt men en halvmeter brett.
Klicka här för att svara