Claes Sörmland
Z Zaxin skrev:
Där ser man! Tack för hjälpen. Ska jag bara få bukt på hur man lättast tar kol på sorkar. Om inget annat verkar de inte gilla betet som är avsett för råttor.
Vattensork har jag tagit med morot som bete.

C
Z Zaxin skrev:
Ska jag bara få bukt på hur man lättast tar kol på sorkar. Om inget annat verkar de inte gilla betet som är avsett för råttor.
Ja, de gillar nog samma saker, dvs det mesta. Men det är nog egentligen värmen som lockar mest.
Som med alla gnagare så är det bästa att fokusera på att täppa till alla ställen de kommer in på, för vips käkar de upp något dyrbart och hemförsäkringen täcker inte detta.

C cpalm skrev:
Ja, de gillar nog samma saker, dvs det mesta. Men det är nog egentligen värmen som lockar mest.
Som med alla gnagare så är det bästa att fokusera på att täppa till alla ställen de kommer in på, för vips käkar de upp något dyrbart och hemförsäkringen täcker inte detta.
Får göra det bästa av det och täppa till de det går. Dock väldigt svårt i så gamla hus.

Haha, jag missade att det var inomhus, fällan jag länkade till stoppar man ner i deras gångar utomhus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.