harry73 skrev:
Sen hakar jag upp mig på definitionen egen bostad. Det borde väl vara den bostad där hyresvärden är skriven, inte bara en fastighet han har lagfart för.

Och eftersom hyresvärden bor på ett annat adress än TS, räknas TS hus kanske inte som egen bostad för hyresvärden.

Men i TS fall spelar det ingen roll eftersom han fortfarande faller under den gamla lagstiftning
Hela Fastigheten är en "Skogsfastighet" (tror jag) och på den ligger 3 hus med olika adresser, varav vårt är ett av dessa. Det finns inga el abb tex till dessa hus utan dom matas från huvudhuset. Vi vill gärna köpa detta och vill såklart slippa en mäklare tillsammans med budgivning. vi har som sagt var redan investerat 12 år och vi har alltid utfört alla reparationer osv. Hyresvärden har inte stått för några omkostnader. I hopp att den dagen när det ska säljas så är det värt nåt, det finns massvis med känslor inblandade i denna affären.

hsd
Jag förstår att Ni vill köpa det :thumbup:
Har Ni talat med markägaren, avstyckningen kostar en slant (15000 för en massa år sedan)erbjud hen att ta den kostnaden så kanhända hen blir välvilligt inställd , Om Ni för en dialog med ägaren så kan Ni kanske även påverka hur avstyckningen ska ske så Ni får tillräckligt med trädgård, glöm inte att få med lite skog så Ni säkrar vindskydd mm , annars kanske något bolag köper och slutavverkar skogen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.