Hej!

I september flyttade jag och min sambo in i vår nybyggda villa. I kontraktet som vi skrivet så ingår gräs och plattsättning. När vi flyttade in så låg alla plattor på plats och även matjorden men inget gräs var sått. Stor besvikelse från grannarna vad det gällde tomterna fick vi snart info om. Det visade sig att varje tomt har fått matjord med glasbitar i, både stora och små och krukskärvor. Vi reflekterade inte mycket över vår egen tomt precis vid inflytt då vi hade andra bestyr. Vid 2 månaders besiktningen stod det klart att det var lika för vår tomt. Förbannade som vi blev bad vi genast att entreprenören skulle ta action på detta. Nu några veckor senare har fortfarande inget hänt, kan bero på blötväder kanske. Dock blev vi uppringda av markentreprenören den 1 december som sa att detta skulle åtgärdas omgående men inget händer. I det avtal vi skrivet står det klart och tydligt att plattor och gräs ska vara klart senast 2 månader efter inflytt. Nu står vi här, är det någon som har erfarenhet av detta och vad ska vi göra? Rättigheter?
Tacksam för svar!

Hej!

Min erfarenhet är att det alltid är så här :). Mitt tips till dig är att kämpa, ring och ligg på dem, ring igen, ring så ofta så det blir lättare för dem att byta jorden än att svara på dina telefonsamtal.

Lycka till!

Mvh

Har du betalt för arbetet redan har du nog svårare att få det fixat. Annars är det precis som redan sagts, var den där bölden i röven som ringer med lite jämna mellanrum och hör efter var de blev av.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.