1 151 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
ratten till badrumselementet har pajat sitter inte kvar på pinnen. Tång enda lösning?
Det är ju jättevanligt med vred som inte sluter om pinnen ordentligt så man får experimentera med tejp och kanske om man har tur köpa ett nytt vred för en massa pengar. Det är ju inte klokt att plast används till dessa verkligt väsentliga detaljer!
Har ni något tips var man kan få nya passande rattar, på tippen är det ju idiotstopp för att ta delar. Centrumpinnen är halvmånformad.
Tacksam!
Har ni något tips var man kan få nya passande rattar, på tippen är det ju idiotstopp för att ta delar. Centrumpinnen är halvmånformad.
Tacksam!
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Elfa har sett stort sortiment av rattar för apparater. Jag tror iofs att det vanligaste är rattar med en stoppskruv som håller dem på plats.
Ditt stöd hempularen satte fart på mig att leta efter rattar hemma. Hittade ett flertal på gamla halvkassa apparater av olika slag. Kasta aldrig sådana! Passade även på att byta ut en ratt till gnosjö-termostat som måste justeras ofta och har varit en plåga för fingergreppet. Har nu lärt mig att axeln kallas D-axel, och såna hade jag på många av mina apparaterr
Klicka här för att svara