1 284 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Rättegång om förgiftat vatten över
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Boende i Ronneby har druckit kontaminerat kranvatten under många år, och har nu varit uppe i rätten mot det kommunala vattenbolaget.
Du kan läsa artikeln här: Rättegång om förgiftat vatten över
Du kan läsa artikeln här: Rättegång om förgiftat vatten över
Förstår det finns ett ansvar från kommunens sida, men kommunen stängde väl ned direkt de fick provsvar med detta. Och innan dess fanns det inga krav på att göra analyser och leta efter detta ämne.
Så de gjorde ju i det avseendet inget "fel".....
Ska jag stämma Fischer Price för att de förr gjorde leksaker med tillsatser som idag inte är godkända?
Ska jag stämma Fischer Price för att de förr gjorde leksaker med tillsatser som idag inte är godkända?
Har man endast en leverantör av vatten och kommunen är leverantören så har leverantören allt ansvar från början.
Här har kommunen hela tiden försökt komma undan och inte ens brytt sig om att vatten från övningsfältet kan komma ner i dricksvattnet.
Att sedan kommunens ombud svarar med att kommuners taxa för vatten och avlopp kan öka i och med domen visar bara att kommunerna är ute efter att smita undan och pressa priserna högre utan relevans..
Har man siktet inställt på detta så uppmanar jag alla att undvika kommunala verksamheter och ledningsnät i all framtid.
Dessa vatten och avloppsnät är våra på skattsedeln, så att sedan betala taxa för vatten som jag redan äger som skattebetalare är inte okej.
Så kommun jävel, svälj eran stolthet och betala och fixa till detta.
Sedan kan ni i kommunledningen ta kollektivt avsked och ägna er åt annat resten av livet.
För att sköta en verksamhet klarar ni inte av, det märks..
Här har kommunen hela tiden försökt komma undan och inte ens brytt sig om att vatten från övningsfältet kan komma ner i dricksvattnet.
Att sedan kommunens ombud svarar med att kommuners taxa för vatten och avlopp kan öka i och med domen visar bara att kommunerna är ute efter att smita undan och pressa priserna högre utan relevans..
Har man siktet inställt på detta så uppmanar jag alla att undvika kommunala verksamheter och ledningsnät i all framtid.
Dessa vatten och avloppsnät är våra på skattsedeln, så att sedan betala taxa för vatten som jag redan äger som skattebetalare är inte okej.
Så kommun jävel, svälj eran stolthet och betala och fixa till detta.
Sedan kan ni i kommunledningen ta kollektivt avsked och ägna er åt annat resten av livet.
För att sköta en verksamhet klarar ni inte av, det märks..
Det är skillnad på leksaker och livsmedel...L larka742 skrev:Förstår det finns ett ansvar från kommunens sida, men kommunen stängde väl ned direkt de fick provsvar med detta. Och innan dess fanns det inga krav på att göra analyser och leta efter detta ämne.
Det kan ju knappast vara ok att ha flamskyddsmedel i livsmedel, eller hur?
Klicka här för att svara