A Abies koreana skrev:
Lugna ner dig och tänk!

Bra om inte däggdjur kan ta sig dit, fåglar letar också mat i kyligt höstväder. Kan du gömma fällan så inte fåglar hittar den? Råttor och möss hittar den nog ändå.

Det är ingen katastrof om ni råkat få syn på råtta, de finns och har alltid funnits i människors närhet men vi ser dem sällan.
Yes, jag kan gömma fällorna, så fåglar har väldigt svårt att nå dom.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Är nog bättre att ställa fällor under altanen, råttor och möss gillar inte öppna ytor utan vill hålla sig mot väggar och lite i skymundan.
Biltemafällan är rätt hopplöst ineffektiv,
Supercat finns i både mus och råttstorlek.
Nya fällan (ja den heter så) är en reviderad fälla av klassisk typ och den har nog kraft att ta ihjäl även råttor.

Och det räcker inte med en fälla, om du bara har en så när no 2 kommer så äter den på första råttan.

Protte

prototypen prototypen skrev:
Är nog bättre att ställa fällor under altanen, råttor och möss gillar inte öppna ytor utan vill hålla sig mot väggar och lite i skymundan.
Biltemafällan är rätt hopplöst ineffektiv,
Supercat finns i både mus och råttstorlek.
Nya fällan (ja den heter så) är en reviderad fälla av klassisk typ och den har nog kraft att ta ihjäl även råttor.

Och det räcker inte med en fälla, om du bara har en så när no 2 kommer så äter den på första råttan.

Protte
Vad är det som gör Biltemas ineffektiv? Verkar ha fått rätt bra recensioner i andra butiker, typ motonet.
Hittar även denna i min lokala Bauhaus, är den bättre?
https://www.bauhaus.se/rattfalla-protect-home

J joasag skrev:
Yes, jag kan gömma fällorna, så fåglar har väldigt svårt att nå dom.
Egentligen är det dumt att ha fällor utomhus. Finns många andra djur som kan komma åt dem ifall råttorna kan komma åt dem. Stora råttfällor kan t.ex. skada katter. Annars är djur som ekorrar, igelkottar och olika fåglar utsatta.

Att det finns möss/råttor utomhus är egentligen fullt normalt, så så länge de inte tar sig in i huset är det inget problem. Själv har jag tagit 30-40 möss i år, men jag har aldrig ens haft en tanke på att sätta fällor utomhus med tanke på risken för felfångst. Så de är i källaren och under vasken i köket där de gillar att komma in.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.