M MatsBengtsson89 skrev:
Kapar tråden lite med mitt bajsfynd. Är detta från råtta eller mus? Eftersom folk tydligen tycker om att spela helt jävla dumma i huvudet vill jag förtydliga att det ligger två musbajsar framför de tre större. Så ni behöver inte göra er roliga igen.

[bild]
Du har ju själv svarat i princip. En klockren illustration av skillnaden mellan mus- och råttbajs.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Du har ju själv svarat i princip. En klockren illustration av skillnaden mellan mus- och råttbajs.
Ja, jag inser det. Tänkte mest om det kunde vara något annat. Jag har ju fått besök av både Bjärv och Bävling. Men det är ju stora djur som förmodligen lägger riktigt stora kablar...
 
Jo, antagligen... men det är väl mest en akademisk fråga nu iofs då du eldat upp huset. 🤔

För det nya huset så bör du nog rulla ihop nystan av 20mm armeringsjärn och prega in i alla håligheter som kombinerade insekts- och gnagarskydd eller kanske snarast Hippogriff-, Bjärv- och Bävlingsskydd i detta fall.
PS Hoppas du bor i övre Norrland så inte jag här i Skåne behöver oroa mig även för dessa djur. Jag har fullt upp med de vanliga små gnagarkräken. 😓
 
Jag har börjat skissa på nytt hus. Men den här gången blir det en bunker som ska klara taktiska kärnvapenladdningar.

Vidare är jag hemskt ledsen att behöva informera dig om att jag bor i mellersta Halland. Halmstsd närmare bestämt. Senast jag såg djuren vandrade de rakt söderut.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Åh, nej! 😱
 
Oldboy Oldboy skrev:
Åh, nej! 😱
Nu vet jag inte var du bor. Men min bror som precis är kommen från Röstånga har sett djuret i trakterna där. Notera att det finns två Halmstad på kartan och att kusten är vanställd. Tror det är Bävlingen som har grävt om landskapet.
 
Glömde bilden... Karta över Halland med en grävling illustrerad vid Röstånga, gröna skogar och blå vattenströmmar markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Hej! Kapar tråden efter en 1 timmas ring of death med den här i ett rum... Är det en råtta eller skogsmus tror ni? Parketten är 18 cm och mordvapnet är till vänster...
 
  • Tennisracket och en liten gnagare på ett ljust parkettgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Rickard.lj
  • Laddar…
B Bennyboy4ever skrev:
Hej! Kapar tråden efter en 1 timmas ring of death med den här i ett rum... Är det en råtta eller skogsmus tror ni? Parketten är 18 cm och mordvapnet är till vänster...
Ser ut som en mus
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Kännetecken. Längd: kropp 70–100 mm, svans 55–95 mm (ca 50–90 % av kroppslängden). Vikt upp till 33 g.

Bokför , mät å väg den 😅
 
  • Gilla
Bennyboy4ever
  • Laddar…
B Bennyboy4ever skrev:
Hej! Kapar tråden efter en 1 timmas ring of death med den här i ett rum... Är det en råtta eller skogsmus tror ni? Parketten är 18 cm och mordvapnet är till vänster...
En stor mus, eller liten råtta?
En riktig Gnagare är det iaf, det känner jag till! 😎
 
P
Smaka! mus smakar gott råtta äckligt😉😀
 
Redigerat av moderator:
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
M MatsBengtsson89 skrev:
Nu vet jag inte var du bor. Men min bror som precis är kommen från Röstånga har sett djuret i trakterna där. Notera att det finns två Halmstad på kartan och att kusten är vanställd. Tror det är Bävlingen som har grävt om landskapet.
Ja, jäklar i det. Såg att det hade blivit som ett stup vid Kopparhatten av grävaktiviteter. Nu förstår jag varför. Dags att damma av den gamla haubits 77:an ute på logen.

Och jag som bekymrade mig för gråben när jag går genom skogen till brevlådan.
 
Davidbagare
M MatsBengtsson89 skrev:
Kapar tråden lite med mitt bajsfynd. Är detta från råtta eller mus? Eftersom folk tydligen tycker om att spela helt jävla dumma i huvudet vill jag förtydliga att det ligger två musbajsar framför de tre större. Så ni behöver inte göra er roliga igen.

[bild]
Men om det nu ligger två musbajsar framför de 3 större, och du frågar om de 3 är ”mus eller råtta?” Har du inte svaret själv isåfall? Tycker du det ser ut som att samma art skitit alla skitarna på bilden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.