- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
I 2 rum är det nyare tvådelade av plåt med grövre rör åt ytterväggen som blir varmast och mindre inåt så det blir kallast. Är det rätt och emot frysning eller felmonterat?
Du har ett s.k. 60 -80 system och kan få ut hög temp på radiatorena
Det har att göra med ytan som dom har för att avge värme , stor yta mindre varmt vatten , liten yta varmare vatten för att uppnå rätt avgiven värme
Sitter det större dubbelelement under ett fönster och yttervägg så avger det mera värme och förhindrar kallras från fönster och kyla från väggen bättre än ett enkelt , sen om det är grövre rör till den , och dom fortsätter till ett annat med smalare rör , har röris eller vem som gjort jobbet tänkt på flödet i rören .
Ett enkelelement placeras med fördel längre in i rummet , då ett tillskott där inte behöver vara så stort
Så din undran om det är något fel med montaget , tror inte det
Det har att göra med ytan som dom har för att avge värme , stor yta mindre varmt vatten , liten yta varmare vatten för att uppnå rätt avgiven värme
Sitter det större dubbelelement under ett fönster och yttervägg så avger det mera värme och förhindrar kallras från fönster och kyla från väggen bättre än ett enkelt , sen om det är grövre rör till den , och dom fortsätter till ett annat med smalare rör , har röris eller vem som gjort jobbet tänkt på flödet i rören .
Ett enkelelement placeras med fördel längre in i rummet , då ett tillskott där inte behöver vara så stort
Så din undran om det är något fel med montaget , tror inte det
Det kanske blev lite kors härStaffan2000 skrev:
Jag försökte ge en bild av det han frågade om , TS kan kanske inte så mycket om VVS därav frågan , han var kanske lite villrådig med olika rördim , men hoppas att han fått ett svar som
var till fylles , annars får han komma tillbaka , med ja eller nej , det är alltid bra
Med ett fel möjligen, ingen luftspalt mellan vägg och bräda.L Liteavvarje skrev:Du har ett s.k. 60 -80 system och kan få ut hög temp på radiatorena
Det har att göra med ytan som dom har för att avge värme , stor yta mindre varmt vatten , liten yta varmare vatten för att uppnå rätt avgiven värme
Sitter det större dubbelelement under ett fönster och yttervägg så avger det mera värme och förhindrar kallras från fönster och kyla från väggen bättre än ett enkelt , sen om det är grövre rör till den , och dom fortsätter till ett annat med smalare rör , har röris eller vem som gjort jobbet tänkt på flödet i rören .
Ett enkelelement placeras med fördel längre in i rummet , då ett tillskott där inte behöver vara så stort
Så din undran om det är något fel med montaget , tror inte det
Jag tror ärligt talat inte att liteavvarje förstår heller. Det kommer endel tvärsäkra felaktiga svar från det hållet. Jag får inte ihop svaret med frågan.
Men tydligen är ju TS nöjd med svaret.
Edit: Nu kom det inlägg emellan.
Jag tycker att det verkar som att TS pratar om en radiator.
Men tydligen är ju TS nöjd med svaret.
Edit: Nu kom det inlägg emellan.
Jag tycker att det verkar som att TS pratar om en radiator.
NU är vi tillbaka på ruta ett i den här tråden och du kommenterar igen FEL FELD Daniel 109 skrev:
Ta över här nu till 100% och tala om för TS allt som har med hans fråga att göra
Jag hoppar av igen och överlämnar det här till dig med varm hand