5 919 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Rätt hus?
Sida 1 av 2
Vi har precis köpt nytt hus.Kan ändå inte sluta surfa på hemnet och jämföra. Vill ju se fram mot nya huset, inte gräma mig och fundera på om vi valt rätt. För det finns ju alltid hus som i efterhand kan verka lite bättre, lite prisvärdare, eller ha lite bättre läge...
Några råd?
Några råd?
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Kör du windows?
Öppna %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts med notepad
På sista raden lägg till
127.0.0.1 hemnet.se
Öppna %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts med notepad
På sista raden lägg till
127.0.0.1 hemnet.se
Renoverare
· Stockholm
· 20 170 inlägg
Hej Saltis!Saltis skrev:
3 år senare så är vårt hus för stort, ligger i fel del av stan, i ett tråkigt område..
Jag tror att man får Ågren när man tagit stora beslut. Vi har inte gjort så många affärer. När vi köpte vårt radhus för 14 år sedan var det nedgånget. Frun ville knappt flytta in, jag sa att vi ger det 6 månader och trivs vi inte då säljer vi. Det blev nästan 15 år när vi lämnar över till nya ägarna i augusti.
Mitt råd är att ge det tid, trivs man inte efter ett år, byt. Men troligtvis har ni bott in er och håller som bäst på att fixa till det så dey passar just er.
Mitt råd är att ge det tid, trivs man inte efter ett år, byt. Men troligtvis har ni bott in er och håller som bäst på att fixa till det så dey passar just er.
Huset jag precis sålt kändes alltid "i stället för, i väntan på" men gjorde sitt jobb.
Huset köpte och flyttade in i i vintras känns rätt, tänker inte flytta igen i första taget.
Huset köpte och flyttade in i i vintras känns rätt, tänker inte flytta igen i första taget.
Vårt hus är bra, men när jag tänker tillbaks på husjakt-perioden så är det åtminstånde 2-3 hus som jag och hustrun ångrar att vi inte tittade djupare på. Det ena var det första huset vi tittade på, men det släppte vi för att man kan ju inte köpa det första hus man kollar på - fast några månader senare insåg vi att det kunde vi visst ha gjort. Det andra var ett hus som var helt okej, inget fix, bara att flytta in, tillräckligt många rum. Men lite dyrare än vi hade tänkt oss. Det tredje var stort och billigt men hade en knölig ingång och tomt - men med lite ombyggnad hade det nog kunnat bli väldigt bra.Saltis skrev:
Det nuvarande huset var det billigaste av dem vi tittade på, och har samtidigt det läge som passar oss bäst. Har bott här i drygt två år nu.
Drömhuset är det som man drömmer om. I verkligheten blir det alltid en massa kompromisser.
Moderator
· Stockholm
· 57 623 inlägg
Jag känner igen ångesten efter husköpet. Gjorde vi rätt osv. I vårt fall kom husköparintresset plötsligt. Vi hade ett hus (parhus) som vi i stort var nöjda med, men det fattades ett rum. Vi tänkte att det kunde vänta med att fixa det.
Men så dök det upp ett annat problem, sonens skola fungerade inte (komplicerad story). Och den skola vi ville ha in honom i krävde att vi bodde i upptagningsområdet. Så för oss gick det nog bara 4 veckor från första funderingen på flytt till vi skrev på. Det var 16 år sedan.
Men så dök det upp ett annat problem, sonens skola fungerade inte (komplicerad story). Och den skola vi ville ha in honom i krävde att vi bodde i upptagningsområdet. Så för oss gick det nog bara 4 veckor från första funderingen på flytt till vi skrev på. Det var 16 år sedan.
Vårt hus har sannerligen…sina sidor. Det visade sig vara betydligt bökigare att renovera än vi tänkt oss p g a hur saker och ting var gjorda. Vi har bott här i nio år och det tog över fem år innan det blev riktigt fräscht och trevligt att bo i och det finns fortfarande saker att göra.
Ändå känner jag att vi fattade ett långsiktigt väldigt bra beslut när vi köpte det. För det var det fula skicket som gjorde att vi hade råd att köpa i det här läget som vi har stor glädje av nu och kommer att vara väldigt glada för den dag vi säljer också.
Ändå känner jag att vi fattade ett långsiktigt väldigt bra beslut när vi köpte det. För det var det fula skicket som gjorde att vi hade råd att köpa i det här läget som vi har stor glädje av nu och kommer att vara väldigt glada för den dag vi säljer också.