SSSS
Vi var säkert på runt 30-40 visningar innan vi köpte vårt första hus. Allt från gulligt 20-talshus ute i skogen till ganska nybyggt inne i stan. Två krav som jag hade var att inte köpa ett 70-talshus med oisolerad platta på mark och inte ett hus med direktverkande el. Gissa vad det blev..... Naturligtvis ett hus med direktverkande el från 70-talet med oisolerad platta. Området där det ligger var jag inte speciellt imponerad av heller från början.

Men vi fick huset till ett bra pris och plattan hade ventilerat platongolv och bytta syllar, och det fanns både en kamin samt LLVP. Och nu när vi har flyttat in känns området helt perfekt, 5min gångavstånd till ICA, dagis, skog, skola & lekplats. Vi vill helt enkelt inte bo någon annan stans eller i något annat hus. (Okej, bergvärme och ett lite större badrum hade jag inte sagt nej till =)

Och jag kollar fortfarande Hemnet minst tio gånger i veckan

Vi har byggt 4 hus, alla för att bo i. Men det märks när det blir rätt för så känns det nu. Läget är så viktigt. Dock har jag inga emotionella band till mitt hus och skulle aldrig säga att här vill jag bo för alltid. Ett boende är bara ett boende även om det vi har nu är fantastiskt.

Trivs man inte så är det bara sälja och gå vidare till annat boende.

Saltis skrev:
Ställer frågan såhär istället

Hur känner ni andra när det gäller era hus? Var det rätt från början och sen lika bra 10-15 år senare?

Skulle vara kul att veta!
3 år senare så är huset sålt...

När jag flyttade in så hade jag extremt stor ångest och undrade om jag verkligen gjort rätt. Många gånger funderade jag på att sälja huset och bo kvar i mitt gamla boende. Såhär efter 3 år så trivs jag kanon och känner att jag verkligen gjorde rätt. Sitter för övrigt varje dag på hemnet och kollar på hus men mest för jag tycker det är roligt.

Y
Ärvde, gillade inte huset, byggde om för många hundra tusen, kan inte säga att jag ångrar men trivs fortfarande inte samt får stor ångest när jag kollar hemnet. Intalar mig att det är onödigt att flytta förrän man hittat någon man vill leva tillsammans med och först då välja ett hus tillsammans. Istället för att jag byter nu, och får byta sen igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.