4 016 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Räntor på bolån
Har precis varit hos SEB (de vi kommer att lägga bolånet hos) och fick följande räntor:
Bottenlån rörlig ränta 2,4 %
Bottenlån 3 år bunden 2,7 %
Bottenlån 5 år bunden 3,15 %
Toppenlån rörlig 3,15 %
Vad tycker ni, bra eller dåligt?
Bottenlån rörlig ränta 2,4 %
Bottenlån 3 år bunden 2,7 %
Bottenlån 5 år bunden 3,15 %
Toppenlån rörlig 3,15 %
Vad tycker ni, bra eller dåligt?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Med den rabatt vi har hos Handesbanken skulle det se ut så här:
Bottenlån 3 månaders 1,99 (tog med den för den är sååå låg)
Bottenlån rörlig ränta 2,55 %
Bottenlån 3 år bunden 2,52%
Bottenlån 5 år bunden 2,89 %
Toppenlån rörlig 3,6 %
Så har du något att jämnföra med...
Bottenlån 3 månaders 1,99 (tog med den för den är sååå låg)
Bottenlån rörlig ränta 2,55 %
Bottenlån 3 år bunden 2,52%
Bottenlån 5 år bunden 2,89 %
Toppenlån rörlig 3,6 %
Så har du något att jämnföra med...
Var i landet ligger din Handelsbank? Ska själv prata m Handelsbanken inom kort.FlitigaLisa skrev:
Det jag gillar är räntan på topplånet 
Sen ser jag att ni fått lägre räntor på bottenlånen ... hmm .. kanske finns lite prutmån (vi har inte prutat alls än så länge).
Sen ser jag att ni fått lägre räntor på bottenlånen ... hmm .. kanske finns lite prutmån (vi har inte prutat alls än så länge).
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har 2.35% i rörlig ränta hos stadshypotek (handelsbanken).
Fick precis vårt topplån omlagt till bottenlån eftersom man numera kan få bottenlån upp till 90% av marknadsvärdet.
Topplånet (tycker minsann inte att det är något toppenlån...
) hade vi tidigare 3,5% i ränta på (det var dock innan senaste räntesänkningen).
Vi har inga planer på att binda några lån, så det har jag inga uppgifter på.
Detta är inget nybygge utan en gammal villa i en förort till stockholm. Som jag förstått det är det mycket enklare att få bra räntor vid nybyggen(?), så är det ett nybygge kanske det låter lite högt?
Fick precis vårt topplån omlagt till bottenlån eftersom man numera kan få bottenlån upp till 90% av marknadsvärdet.
Topplånet (tycker minsann inte att det är något toppenlån...
Vi har inga planer på att binda några lån, så det har jag inga uppgifter på.
Detta är inget nybygge utan en gammal villa i en förort till stockholm. Som jag förstått det är det mycket enklare att få bra räntor vid nybyggen(?), så är det ett nybygge kanske det låter lite högt?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Måste tillägga att jag inte vet om rabatten har med Trivselhus-bygge att göra eller om det var just vi som fick denna rabatt... kan inte minnas att vi förhandlade speciellt mycket utan det kändes som "alla" fick denna rabatt. Men som sagt var, jag vet inte!
Klicka här för att svara