Har precis varit hos SEB (de vi kommer att lägga bolånet hos) och fick följande räntor:

Bottenlån rörlig ränta 2,4 %
Bottenlån 3 år bunden 2,7 %
Bottenlån 5 år bunden 3,15 %
Toppenlån rörlig 3,15 %

Vad tycker ni, bra eller dåligt?

Med den rabatt vi har hos Handesbanken skulle det se ut så här:
Bottenlån 3 månaders 1,99 (tog med den för den är sååå låg)
Bottenlån rörlig ränta 2,55 %
Bottenlån 3 år bunden 2,52%
Bottenlån 5 år bunden 2,89 %
Toppenlån rörlig 3,6 %

Så har du något att jämnföra med...

FlitigaLisa skrev:
Med den rabatt vi har hos Handesbanken skulle det se ut så här:
Bottenlån 3 månaders  1,99 (tog med den för den är sååå låg)
Bottenlån rörlig ränta    2,55 %
Bottenlån 3 år bunden  2,52%
Bottenlån 5 år bunden  2,89 %
Toppenlån rörlig  3,6 %

Så har du något att jämföra med...
Var i landet ligger din Handelsbank? Ska själv prata m Handelsbanken inom kort.

Handelsbanken 2.0% rörligt inkl låneskydd.

Det jag gillar är räntan på topplånet ;)

Sen ser jag att ni fått lägre räntor på bottenlånen ... hmm .. kanske finns lite prutmån (vi har inte prutat alls än så länge).

birgi skrev:
Var i landet ligger din Handelsbank? Ska själv prata m Handelsbanken inom kort.
Vi har Handelsbanken i Ängelholm som har hand om Trivselhus kunder frånhela landet. Måste tillägga igen att det är inkl vår rabatt!

Vi har 2.35% i rörlig ränta hos stadshypotek (handelsbanken).

Fick precis vårt topplån omlagt till bottenlån eftersom man numera kan få bottenlån upp till 90% av marknadsvärdet.
Topplånet (tycker minsann inte att det är något toppenlån... ;)) hade vi tidigare 3,5% i ränta på (det var dock innan senaste räntesänkningen).

Vi har inga planer på att binda några lån, så det har jag inga uppgifter på.

Detta är inget nybygge utan en gammal villa i en förort till stockholm. Som jag förstått det är det mycket enklare att få bra räntor vid nybyggen(?), så är det ett nybygge kanske det låter lite högt?

Vi har 1% rabatt på SEB,s rörliga ränta samt 0,30 på dom fasta räntorna.

Just nu ligger allt rörligt så vi har en ränta på 2,15 på hela vårt lån.

Till Flitiga Lisa. Hur länge har du Trivselhusrabbaten om du väljer 3 månaders ränta. Till nästa omläggning eller kommer du alltid ha den rabatten?

Calle_L skrev:
Till Flitiga Lisa. Hur länge har du Trivselhusrabbaten om du väljer 3 månaders ränta. Till nästa omläggning eller kommer du alltid ha den rabatten?
Fem år gäller vår rabatt på alla våra lån.

Ahh, Som Trivselhus-byggare så känns det som att vår nuvarande bank får det tufft! Får kolla upp var jag la visitkortet.

Måste tillägga att jag inte vet om rabatten har med Trivselhus-bygge att göra eller om det var just vi som fick denna rabatt... kan inte minnas att vi förhandlade speciellt mycket utan det kändes som "alla" fick denna rabatt. Men som sagt var, jag vet inte!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.