4 588 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Ränterabatt på rörligt lån
Undrar hur mycket ränterabatt ni fått på era rörliga lån, alt 3-månaders lån?
Har förra året haft 0,55 %-enheters rabatt och förhandlade om i början på december till 0,4 %-enheters rabatt att börja gälla fr o m 1 feb när lånet lades om. Till min stora besvikelse har dock Handelsbanken helt glömt detta och själv har jag inget skriftligt eller mail kvar ang detta. Pga detta kommer jag nu byta bank, då sådant bemötande från en bank ej kan accepteras.
Har förra året haft 0,55 %-enheters rabatt och förhandlade om i början på december till 0,4 %-enheters rabatt att börja gälla fr o m 1 feb när lånet lades om. Till min stora besvikelse har dock Handelsbanken helt glömt detta och själv har jag inget skriftligt eller mail kvar ang detta. Pga detta kommer jag nu byta bank, då sådant bemötande från en bank ej kan accepteras.
Jag vet inte om jag fattade din fråga rätt, men vi har haft ett problem med Handelsbanken att rabatterna försvinner 1 år efter att vi tecknat om lånen.
Vi har varit tvugna att påtala detta varje år och dom har dom fixat detta utan tjafs.
Ganska uselt att det inte sköts automatiskt.
Vi har varit tvugna att påtala detta varje år och dom har dom fixat detta utan tjafs.
Ganska uselt att det inte sköts automatiskt.
jag har haft liknande problem med handelsbanken. endast tre månader efter att vi hade förhandlat fram lånet (samt bytt lönekonto, pensionspar, fondsparande till barnen, aktiedepå mm, vilket var ett villkor) så har hon "glömt" vår överrenskommelse på 0,45 rabatt på alla bundna (3-månaders i fem år). det tycker jag är uruselt, men har varken tid eller lust att bråka just nu...
vi har just nu 2,35 på den helt rörliga (ej tre månaders) vilket inte är fy skam, men enligt äverrenskommelsen skulle den ha legat på 2,17. jag vet att hos Skandiabanken kan jag utan ansträngning få ner den till 2.29 med tanke på deras ränterabatt trappa (vi lånar 2,7 miljoner vilket motsvarar ca 70% av husets värde).
i sommar skall jag bege mig på en shopping runda igen...

vi har just nu 2,35 på den helt rörliga (ej tre månaders) vilket inte är fy skam, men enligt äverrenskommelsen skulle den ha legat på 2,17. jag vet att hos Skandiabanken kan jag utan ansträngning få ner den till 2.29 med tanke på deras ränterabatt trappa (vi lånar 2,7 miljoner vilket motsvarar ca 70% av husets värde).
i sommar skall jag bege mig på en shopping runda igen...
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Ger de rabatter har de för högt pris från början. >
Jag tröttnade på att behöva fjäska och bytte till en bank som har låga räntor utan tjafs, det blev ännu billigare än storbanken - rabatt.
Jag tröttnade på att behöva fjäska och bytte till en bank som har låga räntor utan tjafs, det blev ännu billigare än storbanken - rabatt.
Klicka här för att svara