937 läst ·
6 svar
937 läst
6 svar
Räntelöfte?!
Hej,
någon som vet om man kan teckna någon typ av försäkring hos banken som skyddar mot en eventuell ränteuppgång under tiden man varit och pratat om lån(innan huset är färdigt) till den tidpunkten man faktiskt placerar lånen (efter att huset är färdigt)? ???
Har för mig att jag hört det någonstans.
/Dougie
någon som vet om man kan teckna någon typ av försäkring hos banken som skyddar mot en eventuell ränteuppgång under tiden man varit och pratat om lån(innan huset är färdigt) till den tidpunkten man faktiskt placerar lånen (efter att huset är färdigt)? ???
Har för mig att jag hört det någonstans.
/Dougie
I ett tidigare skede av vårt byggande hade SEB det. Jag vet inte riktigt hur det fungerar då det inte blev aktuellt för oss och jag vet inte om de fortfarande har det. Jag hittade informationen på deras hemsida så du kan ju kolla där.
Det brukar inte vara förhandlingsbart.
Man får betala en avgift för räntetaket. Avgiften beräknas utifrån när utbetalningsdagen eller villkorsändringsdagen infaller, kreditens storlek och om räntan binds i cirka 2 eller cirka 5 år.
Man får betala en avgift för räntetaket. Avgiften beräknas utifrån när utbetalningsdagen eller villkorsändringsdagen infaller, kreditens storlek och om räntan binds i cirka 2 eller cirka 5 år.
Klicka här för att svara