Äntligen blir det dedikerat biorum. Tänkte sälja eldrivna duken från lgh och köra med en permanent ramspänd.

Projektorn är redan monterad lite offset men det löser lens shift.

Projektor monterad i ett hörn av rummet. Svart sladd hänger ner till ett grenuttag på golvet, omgiven av gröna och blå väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duken blir värre då det är både fönster och element och rör.

Tomt rum med ljusblå väggar, ett fönster, element och några kartonger. Förbereds för hemmabiolösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderar på 15mm distanser för att få ut organiskt material från väggen och sedan regla för att få ut duken på samma djup som elementet. Men det är tight mellan rören och fönster, det är nästan enda stället jag kan montera regeln på.

Detta är temporärlösning för att kunna se på film nu. På sikt ska jag gräva ut och lägg in ventilerat trägolv och då kan jag flytta elementet.

Ideer på lösning med nuvarande förutsättningar?

Bygg en ram som hänger rakt ner från taket bara? Eller om du vill bli fancy häng den på gångjärn och vik upp den när den inte används

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Bygg en ram som hänger rakt ner från taket bara? Eller om du vill bli fancy häng den på gångjärn och vik upp den när den inte används
Eller från vägg till vägg bättre material där att skruva i.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller från vägg till vägg bättre material där att skruva i.
Blir bra för cinemascope format 😀 kör at-dyk när du ändå håller på och sätt högtalarna bakom duken
( Precis innanför en tänkt 16:9 duks kanter, så matchar de bilden enligt hur de flesta filmer mixas)

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.