Hur bygger jag enklast en ramp upp till förrådet? Bärlina fäst i förrådet och reglar på det eller?

• Bas av förråd med bärlina och reglar synliga, en potentiell startpunkt för rampbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Det beror ju lite på vilken belastning det är fråga om. Om det är fråga om en lättare last, t.ex. du själv och en gräsklippare, kan du tillverka tre stödreglar av tryckimpregnerat virke enligt nedanstående skiss som du fäster med vinkelbeslag. Lämplig dimension att utgå från är 45x95 mm. Ovanpå dessa skruvar eller spikar du tryckimpregnerat trallvirke på tvären. Skall reglarnas ände vila direkt på marken bör de vara av klass NTR/A, annars räcker det med NTR/AB.

Skiss av tryckimpregnerat virke med vinkelbeslag, avsett för stödreglar i byggprojekt.
Skapa konto

Tack för bra och snabbt svar!

Be en plåtslagare bocka en bit durkplåt

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Hade iofrs vart fint, men lutar nog åt reglar och trallvirke iaf!

Hur blev resultatet? Skall precis bygga en ramp

Har inte hänt ngt ännu:D Snart är snön borta för i år, förhoppningsvis tar jag tag i det då.

• Gilla
Kramberger
  • Laddar…
L Lucima skrev:
Har inte hänt ngt ännu:D Snart är snön borta för i år, förhoppningsvis tar jag tag i det då.
L Lucima skrev:

• Förråd med öppen dörr som visar förvaring av verktyg, en cykel och olika föremål, med en trätrall framför.
    Skapa konto
  • Gilla
tarsson
  • Laddar…
Vi gjöt en ramp i betong. Gamla tegelpannor i botten, armeringsnät på det, och singel runt om.
Förberedelse för gjutning av ramp med gamla tegelpannor, armeringsnät och träformar.
Skapa konto
Förberedelse för gjutning av ramp: tegelpannor, armeringsnät och singel i träform.
Skapa konto
Nybyggd betongramp med tegelpannor och armeringsnät vid rött förråd i skogsmiljö.
Skapa konto

• Konstruktionsfas av en betongramp med gamla tegelpannor, armeringsnät och singel vid en röd förrådsdörr.
    Skapa konto
J JacobEngström skrev:
Vi gjöt en ramp i betong. Gamla tegelpannor i botten, armeringsnät på det, och singel runt om.
[bild] [bild] [bild]
Prydligt!
Det är inte så lätt att få lågbudget byggen med containrar prydliga

Hej!

Väcker liv i en gammal tråd, jag skulle vilja gjuta en ramp istället för trappstegen.

Någon med erfarenhet kanske kan svara på om jag behöver ta bort ”trappstegen” eller om jag kan använda den som baksidan av ”gjutformen”.

Tacksam för all hjälp

• Gångväg med betongtrappsteg och omgivande gräs, en leksaksnalle till vänster på muren.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.