Bästa svaret
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det beror ju lite på vilken belastning det är fråga om. Om det är fråga om en lättare last, t.ex. du själv och en gräsklippare, kan du tillverka tre stödreglar av tryckimpregnerat virke enligt nedanstående skiss som du fäster med vinkelbeslag. Lämplig dimension att utgå från är 45x95 mm. Ovanpå dessa skruvar eller spikar du tryckimpregnerat trallvirke på tvären. Skall reglarnas ände vila direkt på marken bör de vara av klass NTR/A, annars räcker det med NTR/AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Be en plåtslagare bocka en bit durkplåt
Hur blev resultatet? Skall precis bygga en ramp
L Lucima skrev:
L Lucima skrev:
Vi gjöt en ramp i betong. Gamla tegelpannor i botten, armeringsnät på det, och singel runt om.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej!
Väcker liv i en gammal tråd, jag skulle vilja gjuta en ramp istället för trappstegen.
Någon med erfarenhet kanske kan svara på om jag behöver ta bort ”trappstegen” eller om jag kan använda den som baksidan av ”gjutformen”.
Tacksam för all hjälp
Väcker liv i en gammal tråd, jag skulle vilja gjuta en ramp istället för trappstegen.
Någon med erfarenhet kanske kan svara på om jag behöver ta bort ”trappstegen” eller om jag kan använda den som baksidan av ”gjutformen”.
Tacksam för all hjälp
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden