30 261 läst ·
72 svar
30k läst
72 svar
Ralvejd bygger en snickebo
Snyggt!
För mig verkar det Overkill med putsnät på murad vägg. Är tanken att förhindra sprickor eller?
ralvejd skrev:
Det ser ut som dagvattnet från taket är kopplat till en dräneringsslang? Lite svårt se tydligt på tredje bilden men är det så är det inte så bra. Takavvattning ska ledas bort i täta rör. Värt att kolla upp noga.
Då det är för kallt i min grop för att putsa färdigt så ställde jag i lite pordränskivor.
Grävde mig ner till botten av grunden
Ska limma dem med pl200 men det är frost på muren nu så det får vänta
Tänker såga dem i rätt höjd när alla är på plats, hoppas det inte blir besvärligt.
Grävde mig ner till botten av grunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska limma dem med pl200 men det är frost på muren nu så det får vänta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker såga dem i rätt höjd när alla är på plats, hoppas det inte blir besvärligt.
Produkter som diskuteras: "stenkistan"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Osäker på vad du menar. Jag har ingen tät slang. Vanliga avlopsrör 110mm finns på byggmax biltema jula osv.T Torbs1 skrev:
Efter en seg vinter blev det äntligen varmt nog att putsa framsidan i påskas. Fick värma nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog tag i pordrän denna helg.
Rev upp allt jag gjorde i höstas.
Rev upp allt jag gjorde i höstas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


